  • Data: 2006-10-04 15:04:10
    Temat: netto czy brutto
    Od: "Hash" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zamierzam wziąć pożyczkę w MARR do tego potrzebuje napisać kalkulacje wyniku
    finansowego. W związku z tym mam banalne pytanie czy w takiej kalkulacji
    podaje się kwoty netto czy brutto przychodu i kosztów (z VAT czy bez VAT).
    Tabela w skrócie wygląda tak:
    dochody
    koszt,
    zysk/strata brutto,
    ZUS właściciela,
    podatek dochodowy
    zysk/strata netto

    W moim rozumieniu wygląda to tak iż podatek VAT to zupełnie inna bajka a tu
    posługuje się kwotami netto (bez VAT-u). Natomiast zysk/strata netto czy
    brutto to to samo co bez podatku dochodowego lub z podatkiem dochodowym.

    Jeszcze jedno pytanie dotyczy amortyzacji samochodu ciężarowego.
    Stawka roczna amortyzacji to 20% czyli 5 lat :-( trochę długo
    czy mogę w tym wypadku trochę to przyśpieszyć stosując amortyzacje
    degresywną?

    Czy od zakupionego środka transportu można odpisać cały VAT?