    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: mBank a dowody przelewow (ZUS, PIT, VAT) - bledne kolo?
    Date: Thu, 23 Jan 2003 11:14:07 +0100

    Witam,

    Prowadze 1-os DG, KPiR, VAT. Oczywiscie sam sobie place ZUS.
    Korzystam z mBank-u (konto mBiznes).
    Po kazdym przelewie drukuje sobie potwierdzenie ze strony www mBanku.

    Ostatnio jednak, dochodzą do mnie sygnaly, ze takie potwierdzenia
    mogą nie być honorowane przez urzędy, a nawet przez placowki medyczne,
    ktorym musze udowadniac, ze jestem ubezpieczony zdrowotnie.

    mBank oczywiscie moze przysylac mi poczata potwierdzenia z pieczęciami,
    ale ma to 3 wady:

    1. kosztuje 5 zł od kazdego pojedycznego potwierdzenia (na 1 operację)
    2. trzeba to za kazdym razem zamiawić telefonicznie,
    nie można zamowic z gory
    3. czeka sie ponad tydzien od zamowienia, az przyjdzie pocztą.

    Wobec tego mam pytania, do osob, ktore rowniez korzystaja z mBanku
    i rowniez zmagaja sie z tym problelem.

    1. w razie kontroli - czy Urzad Sk. lub ZUS da mi czas na dostarczenie
    opieczętowanych potwierdzeń z banku?

    2. czy jako dowod ubezpiecznia medycznego wystarczy tylko
    dowod przelewu skladi zdrowotnej (bez spolecznej i FP)?

    3. czy zdarzało się Wam, że US lub ZUS jednak uznał nieopieczetowane
    przez bank potwierdzenie wydrukowane ze strony www?

    Czy moze lepiej poddać się i za kazdym razem zamawiać
    te cholerne potwierdzenia? Miesiecznie mam 5 przelewow:
    ZUS+ZUS+ZUS+PIT+VAT. Wiec zaplace 25 zł. Da się przeżyć.

    A skoro już zapłacę, to pewnie mogę to sobie wpuścić w koszty.
    Więc koljne pytanie - czy mBank musi mi wystawiać jakąś fakturę,
    tak żebym mial dokument na te koszty?

    Pewnie jest to tak, że po zamówieniu kazdego wyciągu pojawia
    sie w historii rachunku operacja 'pobranie prowizji 5 zł'
    i aby miac dowod na to jako koszt, to znów muszę zamówić
    opieczętowany dowód tej transakcji, więc do każdego 5 zł
    dojedzie koljne 5 zł, i tak w nieskończonośc........? Bledne kolo???

    Jak to rozwiazac?

    Dzieki!

    Latet