    From: asiaque <a...@w...hell.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: likwidacja DG - pare pytan
    Date: Mon, 30 Jul 2007 09:42:58 +0000 (UTC)
    Sender: Asia Jedrychowska <a...@h...pl>

    Cześć,

    przepraszam za być może lamerskie pytania, ale nie bardzo mam możliwość
    zasięgnąć odpowiedzi w innych źródłach.

    Prowadziłam przez kilka lat działalność usługową - usługi komputerowe. VAT,
    KPiR, uproszczone zaliczki na PIT. Z końcem lipca chciałabym skończyć
    działalność (zaprzestać świadczenia usług dla moich kontrahentów). I teraz:

    1) Czy ma znaczenie, kiedy wystawię ostatnią fakturę za usługę wykonaną w
    lipcu? Czy jeśli wystawię ją 1. sierpnia, jest to traktowane jakbym w
    sierpniu wciąż prowadziła działalność? Przelew za tę fakturę wpłynie w
    sierpniu niezależnie od daty wystawienia. Nie chciałabym płacić
    niepotrzebnie ZUS-u za kolejny miesiąc.

    2) Czy mogę/muszę/powinnam zamykać konto firmowe (nic mnie nie kosztuje,
    mBank), jeśli tak, to do kiedy?

    3) Posiadam parę elementów wyposażenia (komputery itp) które chciałabym
    spieniężyć. Czy mogę sprzedać te graty osobie prywatnej, jeśli tak, to czy
    wystawiam jej fakturę VAT? Co z elementami wyposażenia poniżej 1k5, które
    się zwyczajnie przez ten czas zniszczyły i stoją, zepsute?

    4) Kiedy wpłacam ostatnią zaliczkę na PIT (uproszczony) i ostatni ZUS?

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
    a.