  • Data: 2007-07-30 10:48:27
    Temat: Re: likwidacja DG - pare pytan
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Spróbuję odpowiedzieć to co wiem.

    Dnia Mon, 30 Jul 2007 09:42:58 +0000, asiaque napisał(a):

    > Prowadziłam przez kilka lat działalność usługową - usługi komputerowe.
    > VAT, KPiR, uproszczone zaliczki na PIT. Z końcem lipca chciałabym
    > skończyć działalność (zaprzestać świadczenia usług dla moich
    > kontrahentów). I teraz:
    >
    > 1) Czy ma znaczenie, kiedy wystawię ostatnią fakturę za usługę wykonaną
    > w lipcu? Czy jeśli wystawię ją 1. sierpnia, jest to traktowane jakbym w
    > sierpniu wciąż prowadziła działalność? Przelew za tę fakturę wpłynie w
    > sierpniu niezależnie od daty wystawienia. Nie chciałabym płacić
    > niepotrzebnie ZUS-u za kolejny miesiąc.

    Teoretycznie nie ma problemu, ale.... czy jesteś pewien, że z ustawy VAT
    wynika, że masz prawo za usługę wykonaną w lipcu wystawić fakturę w
    sierpniu? Zwracam uwagę, że to nie ma nic wspólnego z faktem kończenia
    działalności. Jeśli jednak masz prawo wystawić fakturę za usługę lipcową w
    sierpniu, to jej wytawienie nie oznacza prowadzenia DG. Musisz wtedy
    jednak pamiętać aby wyrejestrowanie z VAT było z datą już po wystawieniu
    tej faktury.

    > 2) Czy mogę/muszę/powinnam zamykać konto firmowe (nic mnie nie kosztuje,
    > mBank), jeśli tak, to do kiedy?

    Nie zauważyłem żeby przepisy coś na ten temat mówiły. Nie wiem co mówi
    regulamin konta w mBanku.

    > 3) Posiadam parę elementów wyposażenia (komputery itp) które chciałabym
    > spieniężyć. Czy mogę sprzedać te graty osobie prywatnej, jeśli tak, to
    > czy wystawiam jej fakturę VAT? Co z elementami wyposażenia poniżej 1k5,
    > które się zwyczajnie przez ten czas zniszczyły i stoją, zepsute?

    Osobie prywatnej możesz wystawić fakturę VAT, paragon fiskalny (gdy
    masz kasę), paragon zwykły (niefiskalny) lub nic. Jednak uważaj. To "itp"
    po słowie "komputery" może mieć duże znaczenie. Jeśli chodzi np o telefon
    radio, płyty CD, to będziesz musiał na koniec kupić kasę fiskalną.
    Wyposażenie poniżej 1,5 Kzł nigdzie nie wpisane możesz w zasadzie uznać za
    nieistniejące. Nikt nie będzie nigdy się nim zajmował.

    > 4) Kiedy wpłacam ostatnią zaliczkę na PIT (uproszczony) i ostatni ZUS?

    W lipcu za czerwiec. Nie wiem co się stanie gdyby pojawiły się jakieś
    dochody już w miesiącach po zamknięciu DG. Przy "zwykłych" zaliczkach po
    prostu trzeba byłoby zapłacić. Przy uproszczonych nie wiem.