  • Data: 2006-03-15 11:40:11
    Temat: licencja na program - czy amortyzować?
    Od: "Bartek D." <b...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Moje wątpliwości dotyczą zakupu licencji na program komputerowy o stosunkowo
    niewielkiej wartości (ok.200 zł brutto) i okresie użytkowania powyżej 1
    roku:
    - czy ujmuję tę licencję w ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych?
    - czy też zakup licencji mogę wpisać bezpośrednio do KPiR?
    - jeśli wpisuję do ewidencji, to czy muszę dokonywać odpisów amortyzacyjnych
    przez 24 mies. (czyli mniej niż 10 zł miesięcznie)
    - czy też mogę odpisać jednorazowo w miesiącu wprowadzenie do użytkowania?

    Z mojej lektury wcześniejszych postów na grupie oraz aktów prawnych wynika,
    że licencję muszę
    wprowadzić do ewidencji (nawet jeśli jej wartość jest grubo poniżej 3500 zł)
    i następnie dokonywać odpisów amortyzacyjnych przez 24 miesiące (bo te 3500
    zł dotyczą wyłącznie środków trwałych a nie wartości niematerialnych i
    prawnych)?

    Czy mam rację? Czy też możliwe jest wpisanie licencji bezpośrednio do KPiR i
    nie bawienie się w amortyzację?

    pzdr. Bartek D.