  • 1. Data: 2003-08-03 15:53:39
    Temat: kwota zwolnienia z podatku VAT
    Od: <p...@o...pl>

    Mam następujace pytanko. Do jakiej kwoty przychodu można być zwolnionym z
    podatku VAT, tzn. wiem że jest to kwota 10.000 euro, ale czy jest ustalony
    kurs euro w zł dla tej kwoty? Pytanie dotyczy oczywiście działalności
    ropoczętej w bieżącym roku. I jeszcze jedno : czy przy ustalaniu przychodu
    bierze się pod uwagę po prostu kwotę przychodu 10.000 euro bez względu na to
    kiedy działalność została rozpoczęta, czy przychód powinien zostać
    pomniejszony o tyle dni ile minęło od początku roku zanim rozpoczęto
    działalność?
    Elwira

  • 2. Data: 2003-08-12 22:00:27
    Temat: Re: kwota zwolnienia z podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Aug 2003 p...@o...pl wrote:

    >+ Mam następujace pytanko. Do jakiej kwoty przychodu można być zwolnionym z
    >+ podatku VAT, tzn. wiem że jest to kwota 10.000 euro, ale czy jest ustalony
    >+ kurs euro w zł dla tej kwoty?

    Minister określa :), rozporządzeniem.
    http://www.gofin.pl/p_a.php?id_temat_html=26076&id_p
    unkt=180

> [...]
    >+ kiedy działalność została rozpoczęta, czy przychód powinien zostać
    >+ pomniejszony o tyle dni ile minęło od początku roku zanim rozpoczęto

    Jeszcze inaczej: *na żaden dzień* nie możesz przekroczyć proporcjonalnego
    przychodu ! To nie jest roczny limit... Dodam że nie pamiętam czy
    proporcję liczy się od momentu rozpoczęcia czy od końca roku :[, ale
    zalecam ostrożność...
    Druga pułapka (której jestem świadom, niekoniecznie ostatnia) to
    to, że dla niektórych usług (np. pośrednictwo finansowe) wylicza się
    "obrót wirtualny", na przykład mnożąc prowizję razy 30 (tak, nie ma
    błędu: 2 000 zł odpowiada 60 000 zł "obrotu progowego VAT" czyli
    przekracza próg !).
    No i są towary i usługi wyłączające zwolnienie, ale to pewnie wiesz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)