  • 1. Data: 2003-08-03 16:22:46
    Temat: Podatek od nieruchomości
    Od: "Justa" <j...@p...onet.pl>

    Czy podatek od nieruchomosci nalezy obliczać od wartości zakupu środków
    trwałych pomniejszonych o amortyzację?
    Np. Mam budowle zakupiona w grudniu 2001 na wartość 100.000 z tego
    amortzacji 10.000 w 2002. Czy podstawa do naliczenia podatku na 2003 wynosi
    90.000?

  • 2. Data: 2003-08-06 20:55:18
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Aug 2003, Justa wrote:

    >+ Czy podatek od nieruchomosci nalezy obliczać od wartości zakupu środków
    >+ trwałych pomniejszonych o amortyzację?

    Zeznam że ja tak z ciekawości...
    Chodzi o podatek "od nieruchomości" ? Czy o jakiś inny podatek,
    wyznaczany od wartości nieruchomości ?
    Bo mi się wydawało że podatek katastralny (czyli właśnie "podatek
    od nieruchomości wymierzany od wartości nieruchomości") jest w fazie
    planów, i jak dotąd podatki "gruntowe i zbliżone" to płaci się
    od powierzchni i przeznaczenia gruntu/budynków/budowli a nie
    ich wartości.
    Dlatego pytam :)

    pozdrowienia, Gotfryd