  • 1. Data: 2003-08-02 15:32:42
    Temat: Rozliczanie sie z uslug na umowe o dzielo... prosze o pomoc
    Od: "Paweł Rębisz" <w...@g...pl>

    Witam..
    Wykonuje od nie dawno serwisy www na zlecenia www.look2.z.pl .. nie posiadam
    zarejestrowanej dzialanosci (poki co)...
    Nie mam zielonego pojecia o podatkach i mam nadzieje ze ktos mi wyjasni jak
    mam postepowac...
    nie rozliczalem sie z podatku do tej pory ani razu poniewaz nie pracowalem
    ani nie bralem zasilkow ani nic takiego...

    Posiadm numer NIP.. to wszystko...
    Dzialam na zasadzie klient placi za mnie podatek do mojego urzedu
    skarbowego... co mam zrobic jakie PITY wypelniac aby otrzymywac zwrot...
    jakich dokumentow, faktur czy czegokolwiek potrzebuje ???

    prosze o pomoc doswiadczona osobe...

  • 2. Data: 2003-08-02 16:02:23
    Od: ketome <n...@n...no>

    Użytkownik Paweł Rębisz napisał:
> [...]
    > skarbowego... co mam zrobic jakie PITY wypelniac aby otrzymywac zwrot...
    > jakich dokumentow, faktur czy czegokolwiek potrzebuje ???

    legalnej wersji macromedia flash potem kup se jeszcze maila bo o2 to
    nienastraja pozytywnie klienta

  • 3. Data: 2003-08-02 17:41:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2003, Paweł Rębisz wrote:

> [...]
    >+ nie rozliczalem sie z podatku do tej pory ani razu poniewaz nie pracowalem
    >+ ani nie bralem zasilkow ani nic takiego...

    Erm... a od kiedy zarabiasz ?
    Po polsku: czy miałeś dochody *w zeszłym roku* ?

    >+ Posiadm numer NIP.. to wszystko...
    >+ Dzialam na zasadzie klient placi za mnie podatek do mojego urzedu
    >+ skarbowego...

    No to OK.
    Ale:

    >+ co mam zrobic jakie PITY wypelniac aby otrzymywac zwrot...

    ...czego ? Podatku ?
    Zakładając że masz wyłącznie dochody z umów o dzieło bądź zlecenia
    to na koniec roku (dokładniej: na początku następnego roku) dostajesz
    taki mądry papier pt. PIT-8b (bodaj) i z niego przepisujesz wszystkie
    pozycje, ew. odliczając co można (np. wydatki na remont mieszkania).
    Wychodzi ci zwrot podatku (zakładając że 30 kzł nie zarobiłeś
    i progu nie przekroczyłeś - to *musi* ci wyjść zwrot !).
    Z tego wynikało pytanie wyżej: zeszły rok należało rozliczyć
    do końca kwietnia, jeśli tego nie zrobiłeś to złamałeś przepisy...

    >+ jakich dokumentow, faktur czy czegokolwiek potrzebuje ???

    Ciężka sprawa z powodu jak niżej. Jeśli świadczysz usługi
    "osobiste" to albo zleceniodawca/zamawiający wyliczył ci
    20% ryczałtowych kosztów (i *nic więcej* już ci z tego tytułu
    nie przyszługuje) albo możesz zaliczać "rzeczywiste koszty
    poniesione w związku z umową" - z zastrzeżeniem że nikt nigdy
    nie odniósł się do pytanie "czy można jakoś utopić środki
    trwałe typu komputer" - najwyraźniej nie można.
    Krótko mówiąc - jak masz fakturę na wypożyczenie komputera
    w związku z umową i jest to ponad 20% wartości umowy - możesz
    zamiast "20%" policzyć na rachunku faktyczny koszt.
    O to pytałeś ?

    >+ prosze o pomoc doswiadczona osobe...

    My to cię prosimy o objaśnienie:
    - czy wiesz co to jest groups.google
    - czy pytałeś go o hasło "wróżka wróżki wróżkę"
    - ...i w związku z poprzednim - o *jaki* rodzaj odliczenia
    cię interesuje, czy chcesz otwierać działalność żeby np.
    utopić w kosztach sprzęt/łącza/telefon/amortyzację... ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-08-03 10:07:35
    Od: "Paweł Rębisz" <w...@g...pl>

    dzieki za odpowiedz.