eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczanie sie z uslug na umowe o dzielo... prosze o pomoc › Re: Rozliczanie sie z uslug na umowe o dzielo... prosze o pomoc
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczanie sie z uslug na umowe o dzielo... prosze o pomoc
    Date: Sat, 2 Aug 2003 19:41:48 +0200

    On Sat, 2 Aug 2003, Paweł Rębisz wrote:

    >+ Witam..
    >+ Wykonuje od nie dawno serwisy www na zlecenia www.look2.z.pl .. nie posiadam
    >+ zarejestrowanej dzialanosci (poki co)... [...]
    >+ nie rozliczalem sie z podatku do tej pory ani razu poniewaz nie pracowalem
    >+ ani nie bralem zasilkow ani nic takiego...

    Erm... a od kiedy zarabiasz ?
    Po polsku: czy miałeś dochody *w zeszłym roku* ?

    >+ Posiadm numer NIP.. to wszystko...
    >+ Dzialam na zasadzie klient placi za mnie podatek do mojego urzedu
    >+ skarbowego...

    No to OK.
    Ale:

    >+ co mam zrobic jakie PITY wypelniac aby otrzymywac zwrot...

    ...czego ? Podatku ?
    Zakładając że masz wyłącznie dochody z umów o dzieło bądź zlecenia
    to na koniec roku (dokładniej: na początku następnego roku) dostajesz
    taki mądry papier pt. PIT-8b (bodaj) i z niego przepisujesz wszystkie
    pozycje, ew. odliczając co można (np. wydatki na remont mieszkania).
    Wychodzi ci zwrot podatku (zakładając że 30 kzł nie zarobiłeś
    i progu nie przekroczyłeś - to *musi* ci wyjść zwrot !).
    Z tego wynikało pytanie wyżej: zeszły rok należało rozliczyć
    do końca kwietnia, jeśli tego nie zrobiłeś to złamałeś przepisy...

    >+ jakich dokumentow, faktur czy czegokolwiek potrzebuje ???

    Ciężka sprawa z powodu jak niżej. Jeśli świadczysz usługi
    "osobiste" to albo zleceniodawca/zamawiający wyliczył ci
    20% ryczałtowych kosztów (i *nic więcej* już ci z tego tytułu
    nie przyszługuje) albo możesz zaliczać "rzeczywiste koszty
    poniesione w związku z umową" - z zastrzeżeniem że nikt nigdy
    nie odniósł się do pytanie "czy można jakoś utopić środki
    trwałe typu komputer" - najwyraźniej nie można.
    Krótko mówiąc - jak masz fakturę na wypożyczenie komputera
    w związku z umową i jest to ponad 20% wartości umowy - możesz
    zamiast "20%" policzyć na rachunku faktyczny koszt.
    O to pytałeś ?

    >+ prosze o pomoc doswiadczona osobe...

    My to cię prosimy o objaśnienie:
    - czy wiesz co to jest groups.google
    - czy pytałeś go o hasło "wróżka wróżki wróżkę"
    - ...i w związku z poprzednim - o *jaki* rodzaj odliczenia
    cię interesuje, czy chcesz otwierać działalność żeby np.
    utopić w kosztach sprzęt/łącza/telefon/amortyzację... ?

    pozdrowienia, Gotfryd