  • Data: 2006-10-05 00:46:46
    Temat: kupno samochodu -> wartość początkowa
    Od: "Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (PKPiR, VAT)

    Kupiłem samochód i chciałbym go wprowadzić do EŚT.

    1) Co mogę i co powinienem zaliczyć do wartośći początkowej:

    - faktury za badania stanu technicznego pojazdu w dniu zakupu
    - wymiana tłumika dzień po zakupie
    - bilety PKP związane z dojazdem do miasta Sprzedającego
    - PCC
    - ubezpieczenie OC, AC, NW
    - opłaty rejestracyjne

    2) W jaki sposób powineniem ująć wszystkie te koszty (a może nie
    wszystkie?)? Wystawić jakiś dokument ujmujący te koszty , tak aby było widać
    co składa się na WP, coś w rodzaju protokołu przekazania do używania? Jak to
    wygląda w praktyce?

    3) Czy ubezpieczenie trzeba doliczyć do wartości początkowej czy też można
    potraktować je jako oddzielny koszt i wrzucić jednorazowo do KUP? Spotkałem
    się z opiniami że raczej do WP, ale w takim razie co z ubezpieczeniem na
    kolejne lata? Przecież traktuje się je już jako KUP. Gdyby miały być
    traktowane analogicznie, to musiałyby być ulepszeniem ŚT.
    Poza tym, dlaczego miałbym amortyzować wartość ubezpieczenia przez 30 m-cy,
    skoro ubezpieczenie obejmuje jedynie 12 m-cy?

    4) Rozumiem że faktury za benzynę mogą stanowić KUP tylko wtedy, gdy data
    zakupu jest późniejsza od dnia przekazania ŚT do używania. Czy istnieje
    jednak możliwość zaliczenia również wcześniejszych faktur do KUP?

    5) Jeśli zdarzyło by się, że Pani w US oceni wartość samochodu w innej
    kwocie, niż to wynika z Umowy kupna (i od tej kwoty zapłacę PCC) to jaką
    kwotę powinienem wziąć do wyliczenia WP - tę z Umowy czy tę oszacowana przez
    US?

    Za wszelkie odpowiedzi i wskazówki z góry dziękuję
    Greg