  • 1. Data: 2002-05-04 08:25:50
    Temat: księgowanie fa walucie obcej
    Od: Robert Szymczak <r...@t...pl>

    Witam,

    Jak zaksięgować fa w walucie obcej? Wiem, że należy dołączyć
    przeliczenie na zł po średnim kursie NBP z dnia wystawienia lub dnia
    poprzednniego. Czy istnieje jakiś wzór druczka, na którym dokonuje
    się przeliczenia? Czy też jego forma jest dowolna?

    Pozdrowienia,
    Robert

  • 2. Data: 2002-05-04 11:04:03
    Temat: Re: księgowanie fa walucie obcej
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    przeliczenie mozesz napisac na fakturze

  • 3. Data: 2002-05-05 23:15:22
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:3CD39B0E.404E4181@telepraca-polska.pl...
> [...]
    > poprzednniego. Czy istnieje jakiś wzór druczka, na którym dokonuje
    > się przeliczenia? Czy też jego forma jest dowolna?

    Ba, a nie trzeba tego robić na podstawie dokumentu SAD ???

    BaLab

  • 4. Data: 2002-05-06 06:41:16
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

    Czy istnieje jakiś wzór druczka, na którym dokonuje

    > Ba, a nie trzeba tego robić na podstawie dokumentu SAD ???

    Nie.
    -po pierwsze:
    ustawa wyraźnie podaje wg jakiego kursu
    -po drugie:
    nie zawsze jest SAD

  • 5. Data: 2002-05-06 09:25:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Cezary F" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieje jakiś wzór druczka, na którym dokonuje

    > Nie.
    > -po pierwsze:
    > ustawa wyraźnie podaje wg jakiego kursu

    Tak, co do kursu nie mam wątpliwości.

    > -po drugie:
    > nie zawsze jest SAD

    Zakładając, że rozliczam się na podstawie KPiR, jak się to ma do par.12
    rozp. min.finansow w sprawie KPiR, gdzie jest jasno powiedziane, że
    podstawą mogą być dokumenty celne? Zagraniczny "invoice" to nie faktura
    w rozumieniu przepisów polskich, ewentualnie nieokreślony rachunek, ale
    i wówczas, aby stał się podstawą do zaksięgowania musi być sporządzony w
    języku polskim. Czyżbym się mylił?

    § 12. 1. Zapisy w księdze dokonywane są w języku polskim i w walucie
    polskiej w sposób staranny, czytelny i trwały, na podstawie prawidłowych
    i rzetelnych dowodów.
    (...)
    3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    1) faktury, faktury VAT RR, faktury VAT KOMIS, dokumenty celne,
    rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, zwane dalej
    "fakturami", odpowiadające warunkom określonym w odrębnych przepisach,
    lub
    (...)
    4. Dowód księgowy powinien być sporządzony w JĘZYKU POLSKIM. Treść
    dowodu musi być pełna i zrozumiała; dopuszczalne jest stosowanie skrótów
    ogólnie przyjętych. Jeżeli w dowodzie podane jest wartościowe określenie
    operacji gospodarczej tylko w walucie obcej, podatnik posiadający ten
    dowód jest obowiązany przeliczyć walutę obcą na złote, po obowiązującym
    w dniu dokonania operacji kursie, zgodnie z zasadami określonymi w
    ustawie o podatku dochodowym. Wynik przeliczenia należy zamieścić w
    wolnych polach dowodu lub w załączniku do dowodu sporządzonego w walucie
    obcej.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2002-05-06 09:46:10
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Nie.
    > -po pierwsze:
    > ustawa wyraźnie podaje wg jakiego kursu
    > -po drugie:
    > nie zawsze jest SAD

    Po trzecie przeczytaj art. 30 UOR

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-05-06 11:22:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 May 2002, Kaizen wrote:

    >+ Użytkownik "Cezary F" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ Po trzecie przeczytaj art. 30 UOR

    Ktoś wspominał o KPiR...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-05-06 11:31:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 May 2002, BaLab wrote:

> [...]
    >+ Zakładając, że rozliczam się na podstawie KPiR, jak się to ma do par.12
    >+ rozp. min.finansow w sprawie KPiR, gdzie jest jasno powiedziane, że

    Do tego się nie wtykam ;)
    [...]
    *****
    >+ języku polskim. Czyżbym się mylił?
    [...]
    >+ 4. Dowód księgowy powinien być sporządzony w JĘZYKU POLSKIM.
    ************

    Wg mojej logiki musi<>powinien :)
    Czytałbym powyższy zapis "o ile nie ma poważnej przeszkody";
    zapis ma sens, żeby uniknąć wystawiania rachunków po chińsku
    z zastrzeżeniem że ważne jest portugalskie tłumaczenie :]
    *na towary kupowane w .pl* (od portugalskiej firmy dla
    chińskiego pośrednika, oczywiście).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-05-06 11:48:42
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Ktoś wspominał o KPiR...

    Fakt, z tym, że:
    1. Nie był to pytający
    2. Mowa jest o tym w innej "odnodze" wątku niż ta, w której ja napisałem
    3. Pisząc odpowiedź nie miałem jeszcze ściągniętego posta, gdzie jest
    wspomniane o KPiR

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-05-06 12:45:57
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    faktura wystawiona przez zagranicznego kontrahenta jest wystawiona
    zgodnie z obowiazujacymi go przepisami (zakladajac, ze przestrzega
    on prawa w swoim kraju), czyli jest zgodna z 'odrebnymi przepisami',
    bo jakich przepisow ma sie ten kontrahent trzymac, polskich?

    jestem ciekawy czy moja swobodna interpretacja jest poprawna