  • 11. Data: 2002-05-06 13:06:32
    Temat: Re: księgowanie fa walucie obcej
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:3CD67B05.36E77519@poczta.gazeta.pl...
    > faktura wystawiona przez zagranicznego kontrahenta jest wystawiona
    > zgodnie z obowiazujacymi go przepisami (zakladajac, ze przestrzega
    > on prawa w swoim kraju), czyli jest zgodna z 'odrebnymi przepisami',
    > bo jakich przepisow ma sie ten kontrahent trzymac, polskich?
    >
    > jestem ciekawy czy moja swobodna interpretacja jest poprawna

    Wątpię. "Odrebne przepisy" to po prostu przepisy innych ustaw, np.
    ustawy o podatku od tow.i usług (vat). Obce prawo dla nas nie istnieje.

    BaLab

  • 12. Data: 2002-05-06 21:56:00
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

    > Zakładając, że rozliczam się na podstawie KPiR, jak się to ma do
    par.12
    > rozp. min.finansow w sprawie KPiR, gdzie jest jasno powiedziane, że
    > podstawą mogą być dokumenty celne? Zagraniczny "invoice" to nie
    faktura
    > w rozumieniu przepisów polskich, ewentualnie nieokreślony rachunek,
    ale
    > i wówczas, aby stał się podstawą do zaksięgowania musi być
    sporządzony w
    > języku polskim. Czyżbym się mylił?

    Musisz się mylić, bo nie mielibyśmy wtedy wogóle obrotu
    z zagranicą :-)). Moim zdaniem wystarczy dołączyć
    do takiego dokumentu wiarygodne tłumaczenie.
    Co do "wiarygodności" wolna wola :-))
    może być przysięgłe.

    CEZ

  • 13. Data: 2002-05-07 07:08:36
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Cezary F" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z zagranicą :-)). Moim zdaniem wystarczy dołączyć
    > do takiego dokumentu wiarygodne tłumaczenie.

    Podstawa moze byc dokument SAD ("dokument celny" z rozporzadzenia),
    ktory jest przeciez sporzadzony w jezyku polskim.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2002-05-07 07:17:52
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

    > Podstawa moze byc dokument SAD ("dokument celny" z rozporzadzenia),
    > ktory jest przeciez sporzadzony w jezyku polskim.

    Podstawą tak, ale księguje się raczej fakturę, a nie SAD.
    Miałem na myśli obrót usługami (bez SAD)

  • 15. Data: 2002-05-07 10:15:11
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Podstawą tak, ale księguje się raczej fakturę, a nie SAD.

    Nie, jesli cos jest podstawą księgowania, to to się właśnie księguje a
    nie co innego.

    > Miałem na myśli obrót usługami (bez SAD)

    Czy do importu - eksportu usług nie potrzeba dok. SAD?

    BaLab

  • 16. Data: 2002-05-07 10:36:41
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Czy do importu - eksportu usług nie potrzeba dok. SAD?

    nie,
    to by bylo dosc niewykonalne

  • 17. Data: 2002-05-07 10:54:23
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > nie,
    > to by bylo dosc niewykonalne

    To na jakiej podstawie płaci się cło np. od importu licencji?

    BaLab

  • 18. Data: 2002-05-07 12:04:59
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

    > To na jakiej podstawie płaci się cło np. od importu licencji?

    Tego akurat nie wiem :-))
    (licencje, prawa autorskie itp.- zostawiam to specjalistom)
    Ale jak kupuję usługę pośrednictwa handlowego, obsługe targów,
    usługi reklamowe i doradcze to nie mam SAD, bo cło płaci się
    od *towarów*, a nie od usług.
    Usługi to nie tylko licencje.

  • 19. Data: 2002-05-07 14:52:05
    Od: "Stasiek G." <g...@w...pl>

    Do importu usług wystawia się wewnętrzną fakturę VAT. Z tego księguje się
    VAT należny zgodnie z powstaniem obowiązku podatkowego. I tu nowość, VAT
    naliczony można odpisać w miesiącu następnym po powstaniu obowiązku
    podatkowego. Do KPiR ksiegujesz INVOICE w chwili zapłaty (powstania
    obowiązku podatkowego) nie później jednak niż w 30 dniu od daty wykonani
    usługi.
    Chyba tak to jest obecnie.
    Stasiek