  • 1. Data: 2004-02-29 17:51:24
    Temat: kredyty i koszty w dg - czy tak mozna?
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    Witam
    Prowadzę dg - jednoosobowa. Chcę wziąść kredyt. Właściwie to samochód na
    kredyt. W związku z tym mam pytanie. Czy mogę wziąść kredyt na firmę
    (odsetki w koszty) i kupić za to samochód? Czy banki sprawdzają na co będę
    potrzebował tych pieniędzy? chodzi o kwotę 30 tys. zł.
    Albo czy mogę kupić auto w komisie na raty - jako firmowe, czyli po zakupie
    wciągam do ewidencji środków trwałych a odsetki od takiego kredytu wpisywać
    jako koszty dg?
    Najprościej dla mnie było by właśnie takie coś - kredyt z komisu. Jak na
    razie pytałem o kredyt na samochód w banku ale mają jakieś chore procedury
    sprawdzania i krótki okres kredytowania - więc to odpada.
    Byłbym wdzięczny za wasze opinie i porady.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2004-02-29 21:59:18
    Temat: Odp: kredyty i koszty w dg - czy tak mozna?
    Od: "kris" <k...@i...pl>

    Użytkownik PawełJ <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:c1t8qs$i6b$...@n...onet.pl...
> [...]
    > sprawdzania i krótki okres kredytowania - więc to odpada.
    > Byłbym wdzięczny za wasze opinie i porady.

    Kredyt jest zawsze celowy - musisz powiedzieć na co (samochód, remont
    mieszkania, itp.) Pożyczka może być niecelowa - wydajesz na co chcesz.
    Najprościej wziąć tzw. kredyt obrotowy lub w rachunku firmowym (jeśli dadzą
    Ci na taką kwotę) i kupujesz brykę w komisie. IMHO oczywiście.

    Krzysiek