  • 1. Data: 2004-02-29 14:44:18
    Temat: Ulga odsetkowa - problem z obliczeniem kwoty odsetek przez US
    Od: "rm" <r...@N...poczta.onet.pl>

    Witam!

    W 2002 roku podpisalem umowe z developerem dot. zakupu mieszkania. Wiekszosc
    sfinansowalem z kredytu wyplacanego w transzach poczawszy od pazdziernika
    2002, a skonczywszy w kwietniu 2003 (5 transz). Do chwili wyplacenia
    ostatniej transzy placilem bankowi wylacznie odsetki - bez splaty kapitalu.
    W maju otrzymalem akt notarialny. W trakcie tego okresu otrzymywalem od
    developera faktury z kwotami odpowiadajacymi wplaconym transzom. Na
    ostatniej fakturze widnieje zapis, z ktorego wynika ze kwota około 2000 zł,
    przeznaczona zostala na zakup gruntu. Wszystkie warunki do skorzystania z
    ulgi odsetkowej sa spelnione. Poczatkiem tego roku zamowilem w banku
    zaswiadczenie dla US o zaplaconych odsetkach (w roku 2002 i 2003).
    Wg US nie moge odliczyc odsetek od kwoty, ktora zostala przeznaczona na
    zakup gruntu (z tym sie zgadzam). Za mieszkanie zaplacilem 173 tys., z czego
    135 tys. sfinansowalem z kredytu, wg US kwote kredytu powinienem pomniejszyc
    o 2 tys. czyli do 133 tys. i tylko od tej kwoty moge odliczyc odsetki.
    Jednakze bank wystawil mi zaswiadczenie o odsetkach od pelnej kwoty kredytu
    i nie wystawi innego. I tutaj mam problem. US chce abym cale odsetki
    (lacznie z odsetkami z 2002 roku) pomniejszyl proporcjonalnie, podczas gdy
    grunt zostal zaplacony w kwietniu 2003 z ostatniej transzy (wiec odsetki od
    2000 zł za grunt, narastaly wylacznie od kwietnia do grudnia 2003).

    Wg US powinno byc:
    2k / 135k = ~1,5% i o ta wartosc powinienem pomniejszyc calosc odsetek
    (lacznie z tymi z 2002 roku).

    Wg mnie to jakies totalne nieporozumienie, poniewaz odsetki powinienem
    pomniejszyc o wyliczony wyzej procent, ale tylko odsetki od kwietnia do
    grudnia 2003.

    Co mozna zrobic, w sytuacji kiedy nie zgadzam sie z sposobem obliczenia
    odsetek przez US???

    RM