-
1. Data: 2002-12-11 21:40:42
Temat: koszty bankowe w dg jeszcze raz - data
Od: "Matta" <n...@i...pl>
Witam,
Wiem, ze temat byl walkowany wielokrotnie, przeczytalem wszystko to co
udalo mi sie znalezc oprocz jednej rzeczy. Nie wiem jak mam zaksiegowac
oplaty za prowadzenie rachunku firmowego jesli wyciag bedacy dokumentem
opisujacym koszty i odsetki wydany zostal z data miesiaca nastepnego? Czy
mam moze do KPiR wprowadzic z data ostatniego dnia miesiaca dow. wewn. i na
nim zapisac koszty i odsetki a wyciag dolaczyc tylko jako dodatkowy dokument
czy wystarczy sam wyciag jakos zaindeksowany i dopisany pozniej do KPiR. Z
gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam,
Mateusz
--
gg: 987293
odpowiadajac usun nospam. z adresu e-mail
-
2. Data: 2002-12-12 08:19:13
Temat: Re: koszty bankowe w dg jeszcze raz - data
Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
Użytkownik "Matta" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
news:at8bcr$2pu$1@serwus.bnet.pl...
"...jesli wyciag bedacy dokumentem opisujacym koszty i odsetki wydany zostal
z data miesiaca nastepnego?
Mateusz
I w czym problem ? Moim zdaniem od wyciągu odpinasz dowód obciążenia
rachunku, odnotowujesz jego wpływ z rzeczywistą datą i z tą datą księgujesz
jako koszt i papierek wpinasz do segregatora. Dla wygody odnotowujesz na
wyciągu gdzie jest dowód obciążenia rachunku, a na dowodzie - numer wyciągu
(ew. dojdziesz po dacie). Jedynie pamiętać należy, że kosztów dotyczących
danego roku nie można w ten sposób "przerzucić" na rok następny i w związku
z tym w grudniu nie należy natychmiast "zamykać" roku, a odczekać, aż
"spłyną" wszystkie dotyczące tegoż roku dokumenty kosztowe. Rekapitulując :
w ramach roku podatkowego możesz "przerzucać" odnotowując stosowną datę
wpływu dokumentu. Między latami podatkowymi - już nie ( są pewne wyjątki,
ale zasada jest taka, jak wyżej). Pamiętaj też o zasadzie konsekwencji
memoriał - kasa. Wyjątek - koniec roku podatkowego.
Pozdrawiam. A.Rządkowski.