  • Data: 2004-12-22 20:42:47
    Temat: koszty a srodek trwaly < 3500 - oraz ulepszenie
    Od: "panorek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    prowadze dzialalnosc gospodarcza
    chcialbym kupic komputer, ponizej 3500 netto

    wiem ze taki wydatek moge
    a) bezposrednio wpisac w koszty uzyskania przychodu 3500
    b) wpisac do ewidencji jako srodek trwaly (i jednorazowo zamortyzowac,
    wpisujac kosztu uzyskania przychodu 3500)

    ciekwai mie tutaj roznica miedzy a) i b)
    i jakie sa tego konsekwencje na przyszlosc
    w szczegolnosci co w wypadku likwidacji dzialanosci gosp.

    dodatkowo mam w planie rozbudowe komputera w 2005

    wiem ze jeszcze rok temu, mozna bylo zaliczac bezposrednio do kosztow
    wszelkie wydatki na rozbudowe srodka trwalego
    jezeli suma takich wydatkow w ciagu roku nie przekroczyla 3500

    moja wiedze zmocily wiadomosci o tym ze wszelkie rozbudowy srodka trwalego
    aby moc je zaliczyc do bezposrednio kosztow
    nie mogo jednorazowo przekraczac 300

    czy jest tak rzeczywiscie?
    jezeli tak, to ile takich rozbudow srodek trwaly moze "przezyc"?
    czy musi to byc rozlozone na jakies okresy? np: rozbudowa maksymalnie raz na
    miesiac