    From: "michal" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: koszt powołania biegłych/rzeczoznawcow przez U.S.
    Date: Mon, 28 Jul 2003 12:30:57 +0200

    Witam.
    1. Jaki jest orentacyjny koszt wezwania przez urzad skarbowy
    rzeczoznawców w celu wyceny spadku: nieruchomość gruntowa
    + nieukończona budowa ?

    Wiem że jeśli wartość spadku wyceniona przez biegłego
    nie przekroczy ok 30% wartosci podanej w zeznaniu przez spadkobiercę
    to koszty ponosi urząd skarbowy, jesli przekroczy to koszty ponosi
    spadkobierca.
    Obawiam się, że w przypadku rzeczoznawcy z urzędu wycena nie dość że
    podwyższy
    wartość spadku to jeszcze spowoduje obciążenie dodatkowym kosztem
    zatrudnienia takiej osoby.

    Pytanie oczywiście powstało z tego powodu, że nie chcę zgodzić się
    z wyceną podaną przez urząd skarbowy (prawie 2-krotnie wyższa niż moja).

    2. Czy można samemu zatrudnić rzeczoznawcę, a wycenę przedstawić
    później urzędowi skarbowemu ?

    3. Czy wartosc rzeczy ocenia się na podstawie stanu z dnia śmierci osoby po
    której się dziedziczy spadek
    (było to ponad 10 lat temu) i na podstawie aktualnych cen rynkowych ,
    czy też na podstawie stanu z dnia składania deklaracji/zeznania deklaracji.
    Posiadam rachunki na wykonane prace (instalacje c.o , elektr , wodno-kan
    itp/) z datą po dniu śmierci , więc jeśli można chciałbym by je odliczono od
    wartości aktualnej tego spadku. Czy tak można ?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Michal.