eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikorekta faktury (zwrot)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2012-01-12 22:00:45
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2012, Leszek wrote:

    > Dnia Thu, 12 Jan 2012 07:49:23 +0000 (UTC), jureq napisał(a):
    >
    >> Korekta będzie. Ale nie faktury za usługi tylko faktury zaliczkowej.
    >> Zwracam uwagę na twoje słowa "zwrotu kasy". Te słowa implikują, że
    >> została zapłacona zaliczka i na tę zaliczkę wystawiono fakturę
    >> zaliczkową. Więc jeśli nastąpi zwrot części zaliczki, to trzeba wystawić
    >> korektę.
    >
    > Niby dlaczego słowa "zwrot kasy" implikują, że została wystawiona
    > faktura zaliczkowa? Chodziło mi oczywiście o zwrot kasy za 11
    > miesięcy, tj. niewykorzystany okres tego przykładowego
    > hostingu - jakoś inaczej to zrozumiałeś?
    > A firmy hostingowe nie wystawiają faktur zaliczkowych tylko zwykłe.

    Mam podstawowe pytania: czy owe firmy hostingowe:

    1. uzależniają wysłanie faktury od rozpoczęcia wykonywania
    świadczenia, a nie wiążą (wystawienia i wysłania) z zapłatą,
    przy czym rzecz jasna warunek pośredni nie wyklucza
    odpowiedzi pozytywnej

    2. dopuszczają zwrot opłaty przy rezygnacji z usług.

    ...oraz oczywiście:
    3. czy te faktury aby zawsze są prawidłowe :)

    Co do 1. i 2.: całość zabawy sprowadza się do faktu, iż VAT transakcje
    dotyczące praw zalicza do usług, odmiennie niż jest to "cywilnie"
    (gdzie "stosuje się przepisy dotyczące rzeczy").
    Odpowiednio art.8 ustawy o VAT i art.555 KC.

    Kwiatek polega na tym, że sprzedaż biletu, abonamentu albo
    jakiegoś podobnego wynalazku ma miejsce *teraz*.
    Nie w momencie "wyświadczenia", a w momencie nabycia prawa.
    Z p. widzenia sprzedaży takiego prawa, dla VAT jest to
    usługa. Teraz wyświadczona.
    Jednocześnie, skoro cywilnoprawnie "stosuje się", to możliwe
    są wszelkie odmiany "zwrotu towaru", nie wyłączając sprzedaży
    na próbę i prawa odkupu.
    Nie mam pojęcia, jak w szczegółach ugryźć to VATem.
    Nie chce mi się przebijać przez zapiski na podpunktach przepisów
    z samymi odwołaniami do numerków, w rodzaju "wymienione w art.x.4.7.3a.1".

    I teraz clou: jeśli owi dostawcy w regulaminie nie przewidują
    "zwrotu kasy", to znaczy że z przezorności przyjęli, że wiedzą
    nie więcej niż ja :P
    W innym przypadku chyba trzeba umieć znaleźć uzasadnienie
    w "literze", przy czym, dla utrudnienia, w często występujących
    (ale *tylko* często występujących) przypadkach, wzięli
    i zapisali zdarzenia szczególne które pozwalają pominąć
    problem "zwrotu prawa", np. ustalając odrębny moment podatkowy
    dla "usług komunikacji miejskiej", co przekłada się również
    na bilety (w art.19.13.7), nie można więc korzystać z analogii.

    Masz pod ręką jakieś interpretacje albo inne wynalazki dotyczące
    korekty f-r za usługi, takie "ogólne", na które mógłbyś się powołać?

    I jak umowa określała ten abonament na świadczenie (albo inaczej
    nazwane prawo), oraz (co IMVHO może mieć znaczenie) czy owo
    prawo było zbywalne?
    (jeśli było, to na pierwszy rzut oka wydaje się że "nie utraciło
    wartości", więc powinno się kwalifikować jak zwrot towaru,
    jeśli nie było, to wątpliwości IMVHO jest więcej).

    pzdr, Gotfryd


  • 12. Data: 2012-01-16 09:12:59
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    > Mam podstawowe pytania: czy owe firmy hostingowe:
    >
    > 1. uzależniają wysłanie faktury od rozpoczęcia wykonywania
    > świadczenia, a nie wiążą (wystawienia i wysłania) z zapłatą,
    > przy czym rzecz jasna warunek pośredni nie wyklucza
    > odpowiedzi pozytywnej

    Zwykle uruchomienie usługi wiążą z zapłatą. I po wpłacie
    wystawiają fakturę.

    > 2. dopuszczają zwrot opłaty przy rezygnacji z usług.

    Z reguły tak.

    > ...oraz oczywiście:
    > 3. czy te faktury aby zawsze są prawidłowe :)

    :)

    > Kwiatek polega na tym, że sprzedaż biletu, abonamentu albo
    > jakiegoś podobnego wynalazku ma miejsce *teraz*.
    > Nie w momencie "wyświadczenia", a w momencie nabycia prawa.
    > Z p. widzenia sprzedaży takiego prawa, dla VAT jest to
    > usługa. Teraz wyświadczona.

    Ogólnie ciekawa wydaje się sama koncepcja "płacenia za
    prawo do używania". :) Co do zbywalności to czesto są zbywalne,
    a co do regulaminów, to większość tego typu firm raczej
    nie definiuje pow. tematów w swoich regulaminach...
    Albo nie wiedzą, że problem istnieje, albo wiedzą, że nie istnieje.

    Odeszliśmy trochę od tematu, a do tego nie wiem czy
    niepotrzebnie nie dzielimy włosa na czworo, bo jeśli chodzi
    o moje pytanie z pierwszego postu, to zastosowałem
    wykładnię z tego artykułu:
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,6175476,No
    we_zasady_rozliczania_faktur_korygujacych.html
    Nie widzę tam żadnych podziałów na faktury za usługi i towary,
    co sugerował sympatyczna_poczta.


  • 13. Data: 2012-01-18 17:28:58
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: " " <s...@g...pl>

    > Nie widzę tam żadnych podziałów na faktury za usługi i towary,
    > co sugerował sympatyczna_poczta.

    Moje wątpliwości wzięły się stąd, że przy prawidłowo wystawionej fakturze za
    usługę nie ma możliwości jej korygowania z powodu zwrotu. Jeśli wymienisz
    człowiekowi koła w samochodzie, pomalujesz dom, zrobisz zakupy - widzisz
    możliwość zwrotu usługi / wystawienia z tego tytułu korekty? Towar możesz
    zwrócić, wykonanej usługi nie. Podstawą korekty za usługę może za to być np.
    uznanie reklamacji.

    O to chodziło. Jeśli wystawisz fakturę zanim wykonasz usługę to jest to
    faktura na zaliczkę (jeśli ją otrzymałeś) albo jest nieprawidłowo wystawiona.

    > Klient chciał zrezygnować z zakupionej u mnie usługi - wysłałem
    > mu korektę FV, z prośbą o odesłanie podpisanej kopii.

    Więc pytam - wystawiłeś fakturę przed wykonaniem usługi? Jeśli tak na jakiej
    podstawie? Być może inaczej definiujemy słowo "usługa" i stąd te niejasności.

    Nie wnikam w tej chwili w terminy rozliczeń korekt bo być może okaże się, że
    jest to najmniej istotne.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 14. Data: 2012-01-18 18:04:01
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    >> Nie widzę tam żadnych podziałów na faktury za usługi i towary,
    >> co sugerował sympatyczna_poczta.
    >
    > Moje wątpliwości wzięły się stąd, że przy prawidłowo wystawionej
    > fakturze za usługę nie ma możliwości jej korygowania z powodu zwrotu.

    Ja nie rozumiem dlaczego inicjator wątku w ogóle nie czyta
    odpowiedzi różnych w tym wątku. Przecież gdyby czytał to już dawno
    zauważyłby, że ma do czynienia ze stanem lekkiego odchylenia od standardu
    w zakresie wystawiania faktur. I napisałby co i dlaczego niepoprawnie
    fakturuje.
    Ale pewnie nie czyta, bo dla niego nie jest
    istotne co i dlaczego ma źle/niepoprawnie wystawione tylko jak i kiedy może
    ująć w papierach tę korektę. Niech więc przeczyta art 29 i cos tam sobie
    dopasuje.



  • 15. Data: 2012-01-18 19:20:03
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    s...@g...pl w <news:jf6vgq$rmr$1@inews.gazeta.pl>:

    > Towar możesz zwrócić, wykonanej usługi nie.

    "Usługę gastronomiczną" jak najbardziej można zwrócić ;-)

    --
    Tomasz Nycz

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1