  • 1. Data: 2012-01-06 12:48:20
    Temat: Towar zakupiony 30.12 otrzymany 02.01 - jak zaksięgować ?
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Jak najlepiej zaksięgować (KPIR) fakturę za towar, który zamówiłem
    30.12.2011 a otrzymałem 02.01.2012r i czy uwzględnic go w inwentaryzacji ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2012-01-09 14:40:42
    Od: "Edzio" <e...@w...pl>

    > Jak najlepiej zaksięgować (KPIR) fakturę za towar, który zamówiłem
    > 30.12.2011 a otrzymałem 02.01.2012r i czy uwzględnic go w inwentaryzacji ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    a faktura wystawiona z jaką datą???

  • 3. Data: 2012-01-09 15:15:20
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik "Edzio" <e...@w...pl> napisał

    > a faktura wystawiona z jaką datą???

    30.12.2011r.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2012-01-09 15:47:01
    Od: "Edzio" <e...@w...pl>

    > 30.12.2011r.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    No to kolego wszystko jasne faktura z 30.12.2011 to towar jest twój

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-01-09 16:00:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Edzio wrote:

    > No to kolego wszystko jasne faktura z 30.12.2011 to towar jest twój

    I co niby ma oznaczać, że towar jego?
    Ma to jakieś znaczenie i wpływ na spis z jakiego dnia jest faktura?
    (bo to, że data zamówienia nie ma żadnego związku z księgowaniem jest chyba
    jasne)
    Moim zdaniem czy faktura z grudnia czy ze stycznia, to i tak towaru w dniu
    31.12
    ani w dniu 01.01 nie ma na stanie a tym samym w spisie.

  • 6. Data: 2012-01-28 22:29:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jan 2012, Marek wrote:

    > Jak najlepiej zaksięgować (KPIR) fakturę za towar, który zamówiłem
    > 30.12.2011 a otrzymałem 02.01.2012r i czy uwzględnic go w inwentaryzacji ?

    A przepisy choć raz przeczytałeś? :]
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html

    Na mój gust, można rozumieć wątpliwość dotyczącą par.29.3
    W przepisie jest wyraźnie "stanowiące własność podatnika" - i teraz
    pytanie, czy towar jeszcze nie dostarczony, spełnia wymóg "możliwości
    rozporządzania nim", bo to z kolei przesądza o uznaniu przejścia własności
    wg. art.155.2 KC:
    _117.html
    (też przeczytaj!)

    Proste pytanie: czy ten towar zostanie zaliczony w koszty roku 2011
    czy też dopiero w 2012, mając na uwadze owo "rozporządzanie"?

    Mimo tej wątpliwości bym go ujął, ale na oddzielnym "podspisie"
    towarów znajdujących się poza zakładem.

    pzdr, Gotfryd