    From: "WieN" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kontrola-lewa faktura
    Date: Sat, 30 Apr 2005 15:17:57 +0200

    Witam
    Podczas ostatnio przeprowadzonej kontroli w mojej firmie ( która wyszła
    dobrze ) , urzędnicy pokserowali kilka faktur (koszty) i przesłali do innych
    urzędów skarb. w celu sprawdzenia wystawcy (nazywa się to chyba kontrola w
    dwie strony). Z faktur tych oczywiście był odliczany przeze mnie podatek Vat
    . Głównie są to faktury za paliwo . Okazało się , że jedna z tych faktur
    była wystawiona 04.08.2004 , a firma która ją wystawiła dokonała zgłoszenia
    rejestracyjnego w zakresie podatku Vat w dniu 18.08.2004.
    O co tu chodzi ? Towar był , faktury podpisywałam , a firma nie istniała w
    tym czasie ? Z czymś takim jeszcze się nie spotkałam . Może za krótko
    jeszcze żyję.
    Teraz mam tylko nadzieję , że firma która wystawiała mi faktury za paliwo
    płaciła Vat - bo to , że u nich skarbówka zrobi kontrol to oczywiście jasne
    .
    Liczę się z tym , że będę musiała zwrócić odliczony Vat + odsetki oczywiście
    .Ale czego się mogę dalej spodziewać ?
    Tak jak w poście poniżej nie miałam pojęcia o nieuczciwości sprzedawcy .

    Iwona.