  • 11. Data: 2009-05-21 09:31:39
    Temat: Re: kasa fiskalna + kilka przypadków
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:

    > Ok, jasne, ale czy z tego wynika że zaliczki można nabijać
    > na kasę fiskalną?

    Ja bym powiedziała że nabijanie na kasę jest obowiązkowe w przypadku
    zaliczki od os. fizycznej bez GD.
    Nabijanie każdej innej transakcji NIE JEST zabronione bo ustawa określa
    wymagane minimum tego co trzeba nabić, można to sobie dowolnie rozszerzyć.

    Możesz nabijać na kasę np. kaucje, od warunkiem że bardzo chcesz
    zapłacić VAT od czegoś co owatowaniu nie podlega ;-)
    Ale wolno Ci!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2009-05-21 09:36:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-05-2009 o 11:10:26 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Postaw pytanie odwrotne: jaki przepis zabrania "nabijania"
    > czegokolwiek na kasę fiskalną.

    Nie brnę dalej, to było akademickie pytanie i już znam odpowiedź :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-05-21 09:39:42
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Postaw pytanie odwrotne: jaki przepis zabrania "nabijania"
    > czegokolwiek na kasę fiskalną.

    to teraz mistrzu napisz łppatologicznie jak w ksiedze skorygowac wtedy
    dochod
    z tytulu tej zaliczki.
    (zanizyc gdy zaliczka, zawyzyc gdy rozliczenie)

  • 14. Data: 2009-05-21 10:35:22
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > Możesz nabijać na kasę np. kaucje, od warunkiem że bardzo chcesz zapłacić
    > VAT od czegoś co owatowaniu nie podlega ;-)

    a jak skorygowac nabita zaliczke w ksiedze ?

    P.

  • 15. Data: 2009-05-21 12:07:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > a jak skorygowac nabita zaliczke w ksiedze ?

    A po co ją tam wpisywać????

    Gdzie jest napisane, że przychodem jest cała kwota netto z raportu z
    kasy fiskalnej?
    Robi się opis do raportu fiskalnego, wpisuje w przychody odpowiednio
    pomniejszoną kwotę i tyle. Jak zaliczka była przelewem to jeszcze
    potwierdzenie przelewu można dopiąć, byle pisało tam że to zaliczka.

    To samo z raportem za okres, w którym zaliczka została rozliczona, tylko
    w drugą stronę.

    Trzeba tylko wykazać się minimalną ilością rozumu i na kasie mieć kod
    "Zaliczka". W razie kontroli mamy na rolce kopię paragonu który dostał
    klient.
    Można tez po prostu wystawiać klientowi fakturę zaliczkową do paragonu.

    Naprawdę, jak ktoś chce mieć problemy to będzie je miał. Niektórzy chcą
    bardzo, jak widać.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2009-05-21 12:59:13
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > A po co ją tam wpisywać????

    nie wiem, pytam się, nie mialem styku z kasa, a google sa ubogie co do
    ksiegowania raportow

> [...]
    > pomniejszoną kwotę i tyle. Jak zaliczka była przelewem to jeszcze
    > potwierdzenie przelewu można dopiąć, byle pisało tam że to zaliczka.

    no i gitara o to mi chodzilo, a powiedz mi czy trzeba wypelniac ksiege na
    podstawie dobowych raportow
    czy mozna na podstawie miesiecznego raportu i jak powienien wygladac opis
    raportu.
    Do paragonu dotyczacego zaliczki naturalnie faktura bedzie wystawiona
    i naturalnie jako kod (rozumiem ze masz tu na mysli nazwe sprzedawanego
    towaru)
    bedzie wpisane zaliczka

    > Naprawdę, jak ktoś chce mieć problemy to będzie je miał. Niektórzy chcą
    > bardzo, jak widać.

    nie ktorzy pytaja bo wlasnie nie chca miec :)

  • 17. Data: 2009-05-22 08:21:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > to teraz mistrzu napisz łppatologicznie jak w ksiedze skorygowac wtedy dochod
    > z tytulu tej zaliczki.
    > (zanizyc gdy zaliczka, zawyzyc gdy rozliczenie)

    IMO tak samo, jak w przypadku różnic kursowych - zgodnie
    z koniecznością, mechanizmem opisanym w rozporządzeniu acz
    wbrew literze przepisu rozporządzenia (a za to zgodnie
    z ustawą). Czyli zapisem z ewidencji dobowej (zaliczek,
    raz w jedną raz w drugą stronę).
    Już pisałem - minister z racji innych przepisów w czasie wydawania
    rozporządzenia o KPiR nie ujął *m.in.* zaliczek na liście zdarzeń
    korygowanych, IMVHO był to błąd w zasadzie tworzenia aktu, nie
    jedyny zresztą w rozporządzeniu o KPiR, powinien napisać "zdarzenia
    powodujące różnice w ujęciu podatku dochodowego i podatku VAT
    w tym..." a nie ograniczać się do (zamkniętej) listy zdarzeń
    o których wiedział w momencie wydawania aktu; sama zasada
    jest opisana jasno i wyraźnie w par.20: "na podstawie danych
    wynikajšcych z raportów dobowych, z zastrzeżeniem ust. 2,
    skorygowanych o wartoœci dotyczšce zwrotów towarów z odrębnych ewidencji".
    W przypadku raportów miesięcznych jest podobnie, tylko wymieniono
    nazwany dokument korygujący ("zestawienia").

    Wniosek: potrzebna jest odrębna ewidencja zaliczek (co zresztą
    jest zrozumiałe).
    I determinacja do ew. wykazania (jakby się kto zechciał uprzeć)
    że minister nie może nakładać na podatnika ograniczeń przekraczających
    zakres upoważnień ustawowych (skoro ustawa o VAT nie nakłada ograniczeń
    w ujmowaniu a rozporządzenie o KPiR nie jest wykonawcze dla ustawy
    o VAT).
    Jakby co - jakbym miał kasę i uznał że wpisywanie zaliczek by mi
    pasowało, dokładnie tak bym robił.
    A że nie mam... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-05-22 08:34:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał
    [...]
    > no i gitara o to mi chodzilo, a powiedz mi czy trzeba wypelniac ksiege na
    > podstawie dobowych raportow
    > czy mozna na podstawie miesiecznego raportu

    "Nie wiecie o co prosicie" ;)
    A prosisz się o kłopoty z pytaniem "czy można miesięczny", zamiast
    przeczytać par.20 (par.20.2 dla ścisłości) rozporządzenia.

    Weź i je NAJPIERW przeczytaj, potem sprawdź w ustawie, a dopiero
    POTEM szukaj komentarzy w internecie (i nie dziw się, że będą
    z błędami - mnóstwo ludzi bazuje na tym "co słyszeli" zamiast
    przeczytać przepis!) i później pytaj na grupie - jak *wiesz
    o co*!

    > nie ktorzy pytaja bo wlasnie nie chca miec :)

    Ale idzie o zasadę - mnie, Ciebie i Maddy obowiązują *PRZEPISY*,
    w tym tzw. "zasady prawne" (to dla czepialskich, z przezorności
    zastawiam się lex lege tollitur oraz lex superior derogat legi
    interiori, nim jeden z drugim mi literą rozp. o KPiR wyjedzie ;))
    Pytanie ma sens jak wiesz SKĄD się biorą "efekty".
    No to... przeczytałeś już te rozp. o KPiR, kasach i inne takie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-05-22 09:48:52
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > Pytanie ma sens jak wiesz SKĄD się biorą "efekty".
    > No to... przeczytałeś już te rozp. o KPiR, kasach i inne takie? ;)

    wyczytalem zestawienie raportów dobowych :) stad pytanie :) mnie sie to
    ewidentna glupota wydaje
    :)
    P.

  • 20. Data: 2009-05-22 20:38:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    [...]
    > wyczytalem zestawienie raportów dobowych :) stad pytanie :) mnie sie to
    > ewidentna glupota wydaje
    > :)

    Przeczytałeś, tak?
    Paragraf 20 czy rozporządzenie? ;>
    Hint: a paragraf 21? Sposób prowadzenia ewidencji VAT pozostawiony
    jest podatnikowi, jakoś nie widzę przeciwwskazań, aby ewidencja
    sprzedaży bazowała na raporcie miesięcznym - *O ILE* poszczególne
    pozycje raportu miesięcznego plus dane z ewidencji pomocniczych
    pozwalają na jednoznaczne "rozkminienie" wymogów par.21.2, czyli
    przychodów nie stanowiących obrotu oraz obrotu nie stanowiącego
    przychodów.
    W sumie wychodzi że za bardzo na ministra warczałem ;), bo ścieżkę
    zostawił, tylko dobrze zamaskował :]
    Choć prawdę mówiąc, drugi raz wskazuje tę drogę w par.30.3...

    pzdr, Gotfryd