  • 21. Data: 2009-05-23 09:07:20
    Temat: Re: kasa fiskalna + kilka przypadków
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Przeczytałeś, tak?
    > Paragraf 20 czy rozporządzenie? ;>
    > Hint: a paragraf 21? Sposób prowadzenia ewidencji VAT pozostawiony
    > jest podatnikowi, jakoś nie widzę przeciwwskazań, aby ewidencja
    > sprzedaży bazowała na raporcie miesięcznym - *O ILE* poszczególne

    Acha czyli zmierzasz do tego by prowadzic tylko ewidencje vatowska i na jej
    podstawie wpisywac dane do ksiegi
    a do vatowskiej ewidnecji wklepac raport miesieczny ? W sumie mozna i tak :)
    A czy ja mam wklpywac do ewidencji vat faktury jezeli kazda faktura ma
    paragon, czy wklepywac faktury
    i raport meisieczny skoro i tak musze prowadzic ewidencje zwrotow do
    paragonow (gdzie mozna wzor znalezc?)

    ROzumiem ze musze przygototwac ewidencje do ktorej na koniec miesiaca
    wklepie dane z ewidnecji sprzedazy,
    ewidnecji zrwotow, dokonam zapisu informujacego np o wysokosci zaliczek (w
    te lub w te strone)
    i te ewdiencje wpisuje do ksiegi w jednej pozycji ?

    Przy okazji:
    Czy musze miec ewidencje zakupu/sprzedazy vat za meisiac w kotrym nie
    dokonalem sprzedazy/zakupu :) ?

    P.

  • 22. Data: 2009-05-25 07:02:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > A czy ja mam wklpywac do ewidencji vat faktury jezeli kazda faktura ma
    > paragon,

    To już chyba w tym wątku było - na ewidencję VAT nie ma na razie
    żadnych durnych ograniczeń, poza wymogiem "tak prowadzić aby było
    dobrze", czyli prawidłowo ująć wszystkie potrzebne dane.
    Jak podatnik przyjmie że do kasy "wklepuje wszystko" to tyle.
    Dobrze by było, aby móc umieć aby w ramach czynności sprawdzających
    móc wskazać który to paragon jest do f-ry X433/56-965 :)
    (jak rozumiem przyjęcie zasady "paragon dołączony do kopii" rozwiąże
    ten problem, tylko trzeba sobie z tego zdać sprawę).

    > i raport meisieczny skoro i tak musze prowadzic ewidencje zwrotow do
    > paragonow (gdzie mozna wzor znalezc?)

    Ale "zwrot paragonu" a dołączenie paragonu do kopii f-ry są regulowane
    różnymi przepisami. Po co sobie komplikować życie, skoro wystarczy
    dołączać?

    > Przy okazji:
    > Czy musze miec ewidencje zakupu/sprzedazy vat za meisiac w kotrym nie
    > dokonalem sprzedazy/zakupu :) ?

    Mam standardową odpowiedź, taką jak dla remanentu rocznego :)
    ("pozycji zero, wartość zero", IMHO wystarczy sam tytuł miesiąca
    i kwartału).

    pzdr, Gotfryd