  • Data: 2003-11-27 10:13:08
    Temat: jednoosobowa dzałalnosc gospodarcza a kup
    Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Nurtuje mnie pewien problem, a mianowicie: załóżmy, że jest osoba, która
    prowadzi jedoosobową działalność gospodarczą. Działalność gospodarcza jest
    zarejestrowana na adres zamieszkania tej osoby, lecz usługi przez nią
    swiadczone wykonywane są w innym miejscu, ewentualnie w różnych miejscach
    (dla uproszczenia niech będzie w innym mieście). Przykładowo (dla
    zobrazowania sytacji) niech będzie to kurier, który świadczy usługi
    transportowe w ramach własnej, jednoosobowej działalności gospodarczej,
    zarejestrowanej na jego adres domowy.
    Czy w takim razie osoba ta może zaliczyć czynsz, opłatę za prąd, telefon,
    internet, etc. do kosztów uzyskania przychodu? Czy do kup w tym wypadku
    można zaliczyć wyłącznie koszty działalności "terenowej" tego kuriera, jak
    choćby wydatki poniesione na benzynę, amortyzację samochodu (zakładając, że
    przy jego pomocy będzie wykonywał swoją pracę)?
    W mojej ocenie, jeżeli działalność zarejestrowana jest na określony adres,
    to wszelkie opłaty z nim związane mogą być uważane za kup w związku z tym,
    iż adres=siedziba, w której kurier między innymi prowadzi działalność
    biurową, taką jak choćby prowadzenie księgi przychodów i rozchodów,
    wypełnianie deklaracji PIT, VAT, etc.
    Czy moja interpretacja zagadnienia jest błędna?
    Czy można prosić o podanie podstawy prawnej, w której ewnetualnie będę mogła
    znaleźć dokładne wyjaśnienie sprawy?

    Za wszelkie info z góry dzięki.

    Serdeczne pozdrowienia,
    Anka