  • 11. Data: 2005-07-04 13:47:24
    Temat: Re: jaki w końcu podatek?
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

> [...]
    > Na ten haczyk też się kiedyś powiesiłem... zwolniona jest *czynność*.
    > Jak VATowiec jest nabywcą - to czynność zakupu[1] pod VAT nie podlega
    > więc i nie zwalnia z PCC. Tak więc VATowiec staje się podatnikiem PCC,
    > a jak jeszcze kupuje "na handel" to dodatkowo jest tym który ma
    > podatek zapłacić :)
    > No i ostatnio zaczęli wprowadzać "wyjątki od wyjątków" wzorem ustawy
    > o VAT (żeby się połapać nie dało znaczy :>) - można zapłacić i VAT
    > i PCC przy niektórych transakcjach z nieruchomościami...
    >
    > [1] z wyjątkiem dostawy wewnątrzwspólnotowej i importu oczywiście :)

    byłem dzisiaj w US ,uzgodnino że podatek mam zapłacić 1%

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2005-07-07 21:06:15
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    wiadomości

    problem polega na tym że jeżeli sprzedawcą jest podatnik VAT, to taka
    czynnośc może stanowić usługę pośrednitwa finansowego pod VAT podlegającą, z
    tego co się dowiedziałem to minister finasów skierował do GUS pismo z
    zapytaniem jak to kwalifikować....