  • 1. Data: 2002-09-10 09:25:29
    Temat: jaka kara za spóźnione DRA
    Od: "Marcin P." <m...@w...pl>

    jak w temacie, o kilka dni..co moze mnie spotkac, albo raczej ile?

  • 2. Data: 2002-09-10 10:27:10
    Temat: Re: jaka kara za spóźnione DRA
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > jak w temacie, o kilka dni..co moze mnie spotkac, albo raczej ile?

    zalezy czy chodzi o przelew pieniedzy czy o wyslanie dokumentow ...
    bo ponoc teraz za nie wyslanie w terminie dokumentow licza 50 zl dziennie
    :-O
    za kase to standardowo jakies malutjkie odsetki :)

    AndY

  • 3. Data: 2002-09-10 14:35:21
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik AndY <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alkhbf$ibf$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > :-O
    > za kase to standardowo jakies malutjkie odsetki :)

    Jeśli chodzi o ub. chorobowe to dochodzi do tego zerwanie ciągłości
    ubezpieczenia - trzeba występować z pismem o przywrócenie terminu
    ubezpieczenia. Jak w tej kwestii wyglądają inne składniki ubezpieczeń nie
    wiem, akurat chorobowe "przerabiałam" .
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 4. Data: 2002-09-10 17:38:36
    Od: k...@p...onet.pl

    > jak w temacie, o kilka dni..co moze mnie spotkac, albo raczej ile?

    hmmm

    Za spóźnione DRA to w sumie na razie nic, ale podczas kontroli z ZUSu czepiają
    się każdych terminów jak cholera. Najważniejsza jest kasa, jeżeli 10 czy 15
    (czy odpowiednio późniejszego wg ordynacji podatkowej) doszło do obciążenia
    rachunku płatnika, na kwotę zgodną z DRA, to nie ma większych problemów. W
    przypadku spóźnienia się z płatnością, oprócz odsetek 16 % (bez jeżeli suma
    odsetek mniejsza niż 1,95 zł), dochodzi do zawieszenia dobrowolnego
    ubezpieczenia chorobowego pracodawcy. Można wnioskować o przywrócenie terminu.

    pozdrowionka i uważajcie na terminy te 7dniowe, bo facet z zusu ostatnio bardzo
    się czepiał jak było coś przekroczone choćby o 1 dzień

    @nteneum

    www.anteneum.com
    a...@i...com

  • 5. Data: 2002-09-20 09:37:41
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> > pozdrowionka i uważajcie na terminy
    te 7dniowe, bo facet z zusu ostatnio bardzo
    > się czepiał jak było coś przekroczone choćby o 1 dzień

    Na to jest sposób. Trzeba wysyłac do ZUS-u dokumenty i deklaracje drogą
    elektroniczną i nikt się nie czepi :-)

    Pozdrowienia

    Damir