    From: g0blin <g...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jak traktowac podatek VAT- osoba fizyczna bez i z DG
    Date: Fri, 03 Feb 2006 02:19:52 +0100

    Jesli cos zle rozumiem to prosze wyprowadzic mnie z bledu ;)

    Zakladamy nastepujace rzeczy:
    1. na wszystko co zakupie sa wystawiane faktury imienne z
    wyszczeolnionym VATem.
    2. w czasie prowadzenia jednoosobowej dzialalnosci nie jestem vatowcem.

    kwestia 1- jezeli zakupie jakis sprzet przed rozpoczeciem dzialalnosci
    na siebie jako osobe fizyczna to nie mam prawa do odliczenia VATu od
    zakupinych rzeczy. zgadza sie? chyba tak.
    teraz dwa pytania.
    pierwsze, co jesli te dobra chce przeznaczyc jako majatek, ktory wkladam
    i bede uzywal w firmie. czy tu mam mozliwosc odliczenia vatu czy tylko
    ewentualnego wciagniecia w koszty.
    drugie, czy jesli nie wciagne np. komputera, oprogramowania do srodkow
    trwalych, niematrialnych to moge uzywac go w firmie w celac zarobkowych?

    kwestia 2- jesli juz prowadze dzialalnosc i zakupie na firme, jakis
    sprzet badz uslugi, ktory moze byc uzywany w celach zarobkowych [faktura
    vat] moge dokonywac odliczen VATu czy tylko wciagac w koszta?

    czy tu glownie chodzi o to czy jestem VATowcem czy tez nie bo szczerze
    mowiac szukam na te pytania odpowiedzi i stwierdzam jedno- wiem ze nic
    nie wiem...

    Dziekuje za wszelka pomoc
    Pozdrawian
    G.