  • Data: 2006-02-03 12:55:43
    Temat: Re: jak traktowac podatek VAT- osoba fizyczna bez i z DG
    Od: "Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zakladamy nastepujace rzeczy:
    > 1. na wszystko co zakupie sa wystawiane faktury imienne z
    > wyszczeolnionym VATem.
    > 2. w czasie prowadzenia jednoosobowej dzialalnosci nie jestem vatowcem.
    >
    > kwestia 1- jezeli zakupie jakis sprzet przed rozpoczeciem dzialalnosci
    > na siebie jako osobe fizyczna to nie mam prawa do odliczenia VATu od
    > zakupinych rzeczy. zgadza sie? chyba tak.
    > teraz dwa pytania.
    > pierwsze, co jesli te dobra chce przeznaczyc jako majatek, ktory wkladam
    > i bede uzywal w firmie. czy tu mam mozliwosc odliczenia vatu czy tylko
> [...]

    To chyba jakas prowokacja. A od czego masz ten VAT odliczac?

    > drugie, czy jesli nie wciagne np. komputera, oprogramowania do srodkow
    > trwalych, niematrialnych to moge uzywac go w firmie w celac zarobkowych?

    Powinien byc wciagniety w ewidencje ST. Wlasnie mi przyszedl protokol
    pokontrolny gdzie nie byly wciagniete w ST samochody ciezarowe. US sie do
    tego przyczepil.

    > kwestia 2- jesli juz prowadze dzialalnosc i zakupie na firme, jakis
    > sprzet badz uslugi, ktory moze byc uzywany w celach zarobkowych [faktura
    > vat] moge dokonywac odliczen VATu czy tylko wciagac w koszta?

    Tak jak wczesniej napisalem. Jesli nie jestes VATowcem to od czego masz ten
    VAT odliczac?

    > czy tu glownie chodzi o to czy jestem VATowcem czy tez nie bo szczerze
    > mowiac szukam na te pytania odpowiedzi i stwierdzam jedno- wiem ze nic
    > nie wiem...

    Dokladnie o to chodzi. Pomijajac kwestie przypadkow braku mozliwosci
    odliczenia VAT, czy ograniczen w tym zakresie.

    Adam