  • Data: 2006-02-03 07:55:56
    Temat: Re: jak traktowac podatek VAT- osoba fizyczna bez i z DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    g0blin wrote:

    > Jesli cos zle rozumiem to prosze wyprowadzic mnie z bledu ;)

    Chyba dużo....

    > Zakladamy nastepujace rzeczy:
    > 1. na wszystko co zakupie sa wystawiane faktury imienne z
    > wyszczeolnionym VATem.

    Imienne na osobę fizyczną nie prowadzącą DG, czy na DG?

    > 2. w czasie prowadzenia jednoosobowej dzialalnosci nie jestem
    > vatowcem.

    Czyli:
    Wniosek nr 1 - nie masz prawa odliczenia VAT
    Wniosek nr 2 - kosztem są kwoty brutto

    > kwestia 1- jezeli zakupie jakis sprzet przed rozpoczeciem dzialalnosci
    > na siebie jako osobe fizyczna to nie mam prawa do odliczenia VATu od
    > zakupinych rzeczy. zgadza sie? chyba tak.

    Tak

    > teraz dwa pytania.
    > pierwsze, co jesli te dobra chce przeznaczyc jako majatek, ktory
    > wkladam i bede uzywal w firmie. czy tu mam mozliwosc odliczenia vatu
    > czy tylko ewentualnego wciagniecia w koszty.

    Patrz wniosek nr 1.
    W koszty możesz tylko to co da się zakwalifikować do środków trwałych.
    Jak chcesz wiedzieć dlaczego to w archiwum grup w googlach poszukaj.

    > drugie, czy jesli nie wciagne np. komputera, oprogramowania do srodkow
    > trwalych, niematrialnych to moge uzywac go w firmie w celac
    > zarobkowych?

    Tak.

    > kwestia 2- jesli juz prowadze dzialalnosc i zakupie na firme, jakis
    > sprzet badz uslugi, ktory moze byc uzywany w celach zarobkowych
    > [faktura vat] moge dokonywac odliczen VATu czy tylko wciagac w koszta?

    Patrz wnioski 1 i 2

    > czy tu glownie chodzi o to czy jestem VATowcem czy tez nie bo szczerze
    > mowiac szukam na te pytania odpowiedzi i stwierdzam jedno- wiem ze nic
    > nie wiem...

    Napisałeś na górze, że nie jesteś. Więc nie rozumiem wątpliwości.