  • 1. Data: 2005-04-08 17:36:56
    Temat: ile bede placil ryczaltu?
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    witam

    Zalozylem dzial. gosp. i chce korzystac z podatku zryczaltowanego
    (ryczalt ewidencjonowany). Dzial. gosp. w wiekszosci bedzie polegac na
    handlu, wiec jak sie orientuje podlega to wysokosci 3% od przychodow.
    Jednak pojawia sie pewien klopot: poza handlem rozpedzilem sie i
    wpisalem kilka innych PKD przy rejestracji, w tym takze jeden PKD
    uslugowy (wiec ryczalt wynosi chyba 7 czy 9 procent). Jestem jednak
    pewien, ze na razie nie bede prowadzil tej dzialalnosci uslugowej
    (najwczesniej za jakies pol roku).

    Pytanie: ile bede placil ryczaltu? 3% (handel wybralem jako dzialalnosc
    glowna) czy wiecej? A jesli wiecej, co zrobic aby jednak bylo to tylko
    te 3%? Czy pojscie do Urzedu Miasta i wykreslenie tego uslugowego PKD to
    jedyna metoda?

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 2. Data: 2005-04-08 20:00:06
    Temat: Re: ile bede placil ryczaltu?
    Od: "Skarbowy" <s...@u...com.pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości
> [...]
    > glowna) czy wiecej? A jesli wiecej, co zrobic aby jednak bylo to tylko
    > te 3%? Czy pojscie do Urzedu Miasta i wykreslenie tego uslugowego PKD to

    Nie panikuj, o ile nie wpisałeś jakiegoś PKD dyskwalifikującego prowadzenie
    DG w oparciu o ryczałt ewidencjonowany to nie ma problemu. W ksiązce
    ewidencji masz rubryki procentowe, w które odpowiednio będziesz wpisywał:
    sprzedaż, usługę itd.

  • 3. Data: 2005-04-08 20:06:35
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Skarbowy napisał(a):
> [...]
    > DG w oparciu o ryczałt ewidencjonowany to nie ma problemu. W ksiązce
    > ewidencji masz rubryki procentowe, w które odpowiednio będziesz wpisywał:

    uff :) A gdzie mozna sprawdzic czy dany pkd nie dyskwalifikuje
    mozliwosci uzycia ryczaltu? Przeczytalem juz ustawe (czy
    rozporzadzenie?) o ryczalcie (1998 bodajże) i tam za bardzo nie jest to
    wyjasnione. Tzn sa podane przyklady zawowodow, ale dla ksiegi podatkowej
    i na dodatek nie do konca zbierzne z opisami w pkd

  • 4. Data: 2005-04-09 13:40:40
    Od: "Skarbowy" <s...@u...com.pl>

> [...]
    > wyjasnione. Tzn sa podane przyklady zawowodow, ale dla ksiegi podatkowej
    > i na dodatek nie do konca zbierzne z opisami w pkd

    Zajrzyj tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fiz
    ycznych/pit_2004/ryczalt
    _na_dzian_01_01.pdf
    to stan prawny na 2005r.
    Popatrz w załączniki, głównie nr 2.

  • 5. Data: 2005-04-09 13:52:01
    Od: "Skarbowy" <s...@u...com.pl>

  • 6. Data: 2005-04-09 13:54:24
    Od: "Skarbowy" <s...@u...com.pl>

    Użytkownik "Skarbowy" <s...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fiz
    ycznych/pit_2004/ryczalt
    > _na_dzian_01_01.pdf

    Nie wiem dlaczego tak obcina tego linka ? Ale wiadomo o co chodzi...

  • 7. Data: 2005-04-09 13:57:02
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Skarbowy napisał(a):
    > Nie wiem dlaczego tak obcina tego linka ?

    Taki urok OE :)

    > Ale wiadomo o co chodzi...

    Wiadomo, dzieki, juz sobie skleilem

  • 8. Data: 2005-04-09 17:40:28
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 kwi o godzinie 15:57, na pl.soc.prawo.podatki, |<onrad napisał(a):

    > Taki urok OE :)

    Eeee tam - żaden urok - brak konfiguracji ołtluka - li tylko nic więcej.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany