  • 1. Data: 2005-04-08 22:38:34
    Temat: Wynagrodzenie za służbę zastępczą a podatki
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie.
    Jak wygłądają podatki przy otrzymywaniu wynagrodzenia za odbywanie służby
    zastępczej. Cieżko mi jest zinterpretować ustawę w tym temacie.

    Art. 26.
    1. Poborowemu odbywającemu służbę zastępczą przysługują z tytułu pełnienia
    tej
    1) świadczenia, o których mowa w art. 9;
    2) świadczenie pieniężne w kwocie 640,00 zł miesięcznie.
    2. Świadczenia wymienione w ust. 1 pkt 2 i w art. 9 pkt 1-5 przysługują za
    czas odbywania
    3. Świadczenie pieniężne, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, podmiot wypłaca co
    miesiąc. Marszałek województwa dokonuje zwrotu wypłaconego przez podmiot
    świadczenia pienieżnego.

    No ok, tylko czy to jest kwota jaką dostaje się do ręki? A gdzie podatek od
    tego? Kto go płaci?

    Tu jest tekst ustawy
    http://www.prawo.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/public/ak
    ty%20prawne/ustawa_o_sluzbie_zastepczej.pdf

    Czy jest możliwe że ZUS zwolnił by osobe odbywającą służbę zastępczą z
    opłcania składek na ubezp. społeczne?
    Wspomina się coś o jakis ubezpieczeniach w art 46 i 47 ustawy ale ja tego
    nie kumam ;).

    pozdr i z góry dziękuje za wszelką pomoc

    Dawid

  • 2. Data: 2005-04-09 05:26:26
    Temat: Re: Wynagrodzenie za służbę zastępczą a podatki
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    morghul wrote:

    > No ok, tylko czy to jest kwota jaką dostaje się do ręki? A gdzie podatek od
    > tego? Kto go płaci?

    tam powinni sprecyzować, czy zwalniają czy nie.