  • 1. Data: 2005-04-08 12:42:13
    Temat: Kto zaplaci odsetki dla OFE?
    Od: Marcin GARGUL Krakowiak <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl>

    Witam i o rade pytam.
    Pracodawca u ktorego obecnie pracuje jest moim pierwszym pracodawca, w
    zwiazku z czym mial obowiazek zglosic mnie do ZUS na dokumencie ZUA.
    Niestety okazalo sie (wyciagnalem te informacje od ZUS) ze w dokumencie tym
    byly bledy: zamiast zgloszenia do ubezpieczen zaznaczyli zmiane danych
    osoby ubezpieczonej, a dodatkowo zapomnieli wpisac w formularzu drugiego
    imienia, obywatelstwa i plci. W wyniku tego przez ponad rok skladki
    wychodzily od pracodawcy i trafialy do ZUS ale nie byly przekazywane do OFE
    tylko lezaly na jakims tymczasowym koncie. Prawde piszac nie sprawdzalem
    przez ponad rok stanu mojego konta w OFE ale jak przyszlo rozliczenie to
    okazalo sie ze mam tam az 0 zl. Po interwencji u pracodawcy dokonali
    ponownego zgloszenia bo nie mogli znalezc poprzedniego dokumentu ZUA i od
    tego momentu biezace skladki przechodza do OFE ale zalegle wciaz leza w
    blizej nieokreslonym miejscu. Chcialem wyjasnic sprawe ewentualnych
    odesetek od przetrzymywanych skladek w ZUS ale korespondencja z nimi
    przebiega bardzo opornie, poza tym oni twierdza ze powinienem starac sie o
    to od pracodawcy, bo oni nie mogli zidentyfikowac wplat, chociaz moim
    zdaniem (i wg Art. 35 Ustawy o ubezpieczeniu spolecznym) mozna to zrobic na
    podstawie numerow PESEL i NIP (chyba ze cos zle zrozumialem).
    Mozecie mnie poinformowac jak to w koncu powinno byc i co powinienem teraz
    zrobic zeby doczekac sie przelewu starych skladek wraz z odestkami na OFE ?

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin