  • Data: 2006-07-16 11:58:05
    Temat: full-time freelancer a ZUS
    Od: "radical" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.

    Pracuje jako 'full-time freelancer' dla Irlandzkiej firmy, nie
    posiadajacej dzialalnosci w Polsce.
    Nie posiadam zadnej pisemnej umowy, natomiast co miesiac wysylam im
    cos w rodzaju rachunku.
    Pieniadze za wykonana prace sa co miesiac wysylane na moje konto
    w Polsce. Firma nie placi w Iralndii z tytulu tej wspólpracy,
    zadnych podatków.

    Czy powinienem sie roliczac z US co miesiac? Czy owe "rachunki" sa
    dla US wystarczajacym swiadectwem otrzymywanych przezemnie dochodów?

    Jak wyglada sprawa ZUS? Czy przy tej formie wspólpracy mam
    obowiazek samodzielnego odprowadzania wszelakich skladek?
    (Ubezpieczenie zdrowotne oplacam dobrowolnie.)

    Bardzo prosze o rozwianie moich watpliwosci.

    Pozdrawiam.