  • Data: 2008-04-16 11:22:35
    Temat: faktury a nie wprowadzanie w koszty
    Od: Ania <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam dwa zagadnienia

    1. prowadze sprzedaz towarow (materiały biurowe), ktore kupowane w
    hurtowni sa z rabatem, siostra remontuje dom i chcialabym jej zakupic
    produkty po rabacie jaki ja mam, czy moge po prostu tych faktur nie
    wrzucac w koszty, ani nigdzie nie wprowadzac, czy nie bedzie z tego
    powodu pozniej jakis problemow,

    2. prowadze sprzedaz (vat) i uslugi (zwolnione z vat), nie mam ustalonej
    proporcji, gdyz na uslugi nie ponosze zadnych kosztow, jesli juz to
    dojazd, ale posiadam samochod osobowy wiec wrzucam calosc w koszty,
    chcialabym kupic abonament telefoniczny dla meza i przy okazji swoj
    telefon przeniesc na firme, w zwiazku z czym dwa numery beda na jednej
    fakturze,
    teraz powstaje pytanie, czy mozna w koszty wrzucac tylko jeden abonament
    z tych telefonow, i czy skarbowka to w jakis sposob sprawdza jak jest
    wykorzystywany dany numer, czy mozna wrzucac calosc w koszty (razem z
    vat) aby sie nie bawic w proporcje vat, telefon jest wykorzystywany
    tylko do sprzedazy opodatkowane, raz kiedys zdarzy mi sie zadzwonic do
    osoby zwiazanej z uslugami zwolnionymi, czy skarbowka jest w stanie w
    jakis sposob to sprawdzic, czy wystarczy oswiadczenie, ze telefon jest
    wykorzystywany tylko do czynnosci zwiazanych ze sprzedaza opodatkowana