  • 21. Data: 2009-04-10 16:35:18
    Temat: Re: faktura z zeskanowaną pieczątka
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Wysłanie mailem też jest jest OK tylko zależy co.
    > Wysłali ci obrazek faktury, która jest do odbioru w siedzibie firmy
    > lub właśnie idzie pocztą.

    A czy wydrukowanie faktury przez sprzedawce na drukarce w siedzibie
    klienta jest OK, czy trzeba koniecznie drukowac "u siebie" - i co
    znaczy wtedy "u siebie"?

    MJ

  • 22. Data: 2009-04-10 16:51:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-04-2009 o 18:35:18 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > A czy wydrukowanie faktury przez sprzedawce na drukarce w siedzibie
    > klienta jest OK, czy trzeba koniecznie drukowac "u siebie" - i co
    > znaczy wtedy "u siebie"?

    Prawdopodobnie jest jakiś limit długości kabli na to
    + istotna jest kwestia kto pierwszy ma kontakt z wydrukiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-04-10 17:50:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Prawdopodobnie jest jakiś limit długości kabli na to
    > + istotna jest kwestia kto pierwszy ma kontakt z wydrukiem.

    Raczej chodzi zwyczajnie o taką rzecz jak integralność transmisji.

    Sprzedawca może skontrolować dokument przed jego daniem klientowi
    (więc nawet może to drukować u klienta), a klient sam w sobie nie
    może zweryfikować czy dana faktura którą dostał mailem nie została
    po drodze zmieniona.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-04-10 17:59:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-04-2009 o 19:50:59 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > (więc nawet może to drukować u klienta), a klient sam w sobie nie
    > może zweryfikować czy dana faktura którą dostał mailem nie została

    Jeśli o to chodzi to wystarczy zwykły podpis cyfrowy jakimś PGP,
    zresztą w PDF-ach można takie podpisy osadzać więc są w tym zakresie
    samowystarczalne.

    Zresztą - nie ma też zakazu wystawiania faktur papierowych przez niewidomych,
    którzy siłą rzeczy nie mogą samodzielnie zweryfikować tego, co wystawili.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 25. Data: 2009-04-10 18:04:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > a klient sam w sobie nie może zweryfikować czy dana faktura którą
    > dostał mailem nie została po drodze zmieniona.

    A papierową może zweryfikować?

    MJ

  • 26. Data: 2009-04-10 18:49:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 22:42
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0904092238440.3992@quad>):

    > W niektórych przypadkach to może być prawidłowe.
    > Np. jeśli wystawiają f-ry w formie elektronicznej (że tak powiem:
    > "prawdziwej elektronicznej" :)).
    > Wyjaśnienie: "omyłkowo wystawiliśmy pierwotny oryginał w postaci
    > elektronicznej" :P

    A może wystawili papierowo, ale on nie odebrał?

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2009-04-10 19:22:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-10, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

    > A papierową może zweryfikować?

    Tak. Sugerujesz, że podmiana faktury na poczcie/dostarczonej
    osobiście jest łatwiejsza niż (dajmy na to) podmiana faktury
    mailowo, tak by się "ten drugi" nie zorientował?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2009-04-10 19:57:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Tak. Sugerujesz, że podmiana faktury na poczcie/dostarczonej
    > osobiście jest łatwiejsza niż (dajmy na to) podmiana faktury
    > mailowo, tak by się "ten drugi" nie zorientował?

    Zauważ, że gdyby chodziło wyłącznie o weryfikację integralności
    transmisji to wystarczyłby dowolny skrót wiadomości.

    A skoro w przypadku faktur papierowych nie dbamy o takie duperele jak
    niezaprzeczalność, to spokojnie można byłoby je sobie odpuścić w
    przypadku faktur w postaci elektronicznej.

    O co w takim razie chodzi?

    Ano sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa.

    Skoro nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że chodzi o kasę.
    Lobby polskich CA było na tyle skuteczne, że przyjęto najbardziej
    restrykcyjną wersję rozporządzenia (dyrektywa unijna nie wymaga podpisu
    kwalifikowanego).

    I IMHO ostatnią rzeczą, o jaką chodzi w związku z obowiązkiem stosowania
    kwalifikowanego podpisu elektronicznego w przypadku faktur
    elektronicznych, jest bezpieczeństwo odbiorcy faktury.

    Piotrek

  • 29. Data: 2009-04-10 20:08:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Tak. Sugerujesz, że podmiana faktury na poczcie/dostarczonej
    > osobiście jest łatwiejsza niż (dajmy na to) podmiana faktury
    > mailowo, tak by się "ten drugi" nie zorientował?

    Dlaczego "łatwiejsza"? Wystarczy, że jest możliwa.

    MJ

  • 30. Data: 2009-04-10 21:50:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Apr 2009, GregZorbaEmmanuelYork wrote:

> [...]
    _pdf_efaktura_vat_prasa_3573.php

    > ja swoje wszystkie firmowe maile podpisuje elektronicznie z automatu,

    Ale sam fakt prawidłowego podpisu *nie* jest warunkiem wystarczającym
    do akceptacji takiej f-ry.
    Jeśli odbiorca nie utrzymyje infrastruktury zapewniającej weryfikację,
    archiwizację i udostępnianie w formie elektronicznej (np. "koszty go
    zabiją"), to otrzymanie podpisanej cyfrowo treści w niczym nie
    polepsza jego sytuacji.
    Faktura jest "nieważna" jeśli nie ma jego podpisanej (odręcznie lub
    elektronicznie - przy czym zakładam że on NIE ma certyfikatu więc
    tak nie mógł) zgody.
    A jeśli wyraził zgodę, to musi spełniać wymogi.

    > więc
    > jest, nie doczytałem czy wątkotwórca ma podpis czy nie,

    Tak czy inaczej - aby f-ra była "akceptowalna" jako prawidłowa, musiałby
    wyrazić *podpisem* zgodę na tę formę.
    I umieć udostępnić USowi (w formie elektronicznej podpisanej
    "certyfikowanym" dokumenty...)

    pzdr, Gotfryd