    From: "Kokonen" <k...@k...hr>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: faktura 0% vat dla firmy z Unii (Słowacja)
    Date: Mon, 31 Jan 2005 20:43:29 +0100

    Mam taka sprawe, kupujemy odzież od firmy w Polsce Do tej pory
    sprzedawalismy rowniez w Polsce, ale teraz trafil sie klient ze Slowacji no
    i chce fakture vat 0%. I my i klient mamy euronip oczywiscie, a poniewaz to
    pierwszy handel miedzynarodowy to sie zastanawiam: kupujemy towar z 22%
    vatem a sprzedajemy za granice z 0% vat, czyli rozumiem, ze po kwocie
    netto?Poniewaz mamy marze ok 20-25% to de facto mozemy sprzedac towar bez
    zysku? Vat mozna odzyskac potem?
    Czytalem troche w necie, ale nie rozwialo to mojej watpliwosci, sprzedaz
    prowadzimy od niecalych 2 miesiecy i nie jestem omnibusem podatkowym
    jeszcze. Ksiegowa z kolei wyjechala na kilka dni a przez telefon srednio
    potrafila mi wyjasnic niestety.

    Moze ktos rozwieje moje watpliwosci co do takiej operacji sprzedazowej

    Pozdr
    Tomek