  • 11. Data: 2003-01-14 09:02:55
    Temat: Re: faktrury przed rejestracją
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik

    > Pojawiła się kiedyś na "prawo" dyskusja właśnie o sprzedaż domeny
    > (wmieszałem się ;)). I to chodziło właśnie ewidentnie o prawo
    > do nazwy: gość X chciał sprzedać firmie Y prawo do nazwy Z[.pl].
    > IMHO - *to* byłaby "sprzedaż domeny", zaś NASK AFAIK nie pobiera
    > opłaty za "nazwy" a za ich "obsługę techniczną" - czyli takiego
    > "osobistego" nabytku IMHO nie da się zaliczyć w KUP DG.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Wg mnie podstawowa kwestia to czy "domena" jest,
    czy nie jest "prawm niematerialnym".

    Jesli jest to dobpero mozna sie zastanawiac czy usluga jej rejestracji
    jest jednym ze skladnikow ktore wchodzi do "wartosci poczatkowej".

    Jesli tak, to teraz jest dopiero trzeci punkt.
    czy podatnik moze "naleezace do podatnika" prawo do domeny
    wpisac do rejestru praw niematerialnych i czy koszt tej rejestracji
    nnie wlicza sie w "wartosc poczatkowa".

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-01-14 13:41:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Wg mnie podstawowa kwestia to czy "domena" jest,
    >+ czy nie jest "prawm niematerialnym".

    Zgoda.
    Załóżmy że mam zarejestrowaną nazwę XXX.
    Załóżmy że nie dysponujesz niczym o nazwie XXX, co mogłoby
    upoważnić cię do żądania odstąpienia ci ten nazwy za darmo
    w myśl regulaminu.
    Załóżmy, że za kwotę zzz zgadzam się ci ją odstąpić, tj. zgłosić
    NASKowi że może ją tobie przekazać i że transakcja dochodzi
    do skutku.
    Czym jest wartość nazwy "zzz" ??
    Owszem, widywałem (na "prawo" właśnie :)) opinie jakoby tylko
    "urzędowe" rejestracje nazwy (urząd patentowy,....) mogły
    stanowić "wartość niematerialną" - ale podstawy prawnej
    do tego nie widziałem :)

    >+ Jesli jest to dobpero mozna sie zastanawiac czy usluga jej rejestracji
    >+ jest jednym ze skladnikow ktore wchodzi do "wartosci poczatkowej".

    A jest jakaś różnica w cenie rejestracji i utrzymywania (eksploatacji)
    domeny ? Patrzę, patrzę i np. tu:
    http://www.dns.pl/oplaty.html
    ...nie widzę... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-01-14 21:42:58
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > Usługa została nabyta przed rozpoczęciem działalności gospodarczej
    (zgłoszenie
    > do US). Moim zdaniem w koszt nie. W remanent początkowy też nie.
    > Co do Vat-oczywiste jest, że nie - brak złożenia zgłoszenia
    rejestracyjnego VAT-

    z tego wynika, że muszę poczekać jeszcze ze 2 tygodnie :(

    Stryket

  • 14. Data: 2003-01-15 00:36:45
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Załóżmy że mam zarejestrowaną nazwę XXX.

    Hmm... korci mnie aby zapytać jak tego dokonałeś (w sensie
    formalnym), ale to nieco odrębna sprawa więc zmilczę ;-)

    > Czym jest wartość nazwy "zzz" ??

    Trudno powiedzieć...
    Jest jeszcze problem czy "cesja" w NASKu rzeczywiście przenosi
    prawo do "zzz", czy też jest tylko zmianą "abonenta domeny" jak
    głosi stosowny formularz. IMHO raczej to drugie.

    > Owszem, widywałem (na "prawo" właśnie :)) opinie jakoby tylko
    > "urzędowe" rejestracje nazwy (urząd patentowy,....) mogły
    > stanowić "wartość niematerialną" - ale podstawy prawnej
    > do tego nie widziałem :)

    Czy art.22b można traktować jako zamknięty katalog WNiP w
    rozumieniu updf ?
    Jeśli tak, to domena chyba nie podpada pod żaden punkt.
    Jeśli nie, to gdzie szukać uzupełnienia ?

    pozd.Pix

  • 15. Data: 2003-01-16 22:01:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jan 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ > Czym jest wartość nazwy "zzz" ??
    >+
    >+ Trudno powiedzieć...

    Prawda.

    >+ Jest jeszcze problem czy "cesja" w NASKu rzeczywiście przenosi
    >+ prawo do "zzz", czy też jest tylko zmianą "abonenta domeny" jak
    >+ głosi stosowny formularz. IMHO raczej to drugie.

    Prawda.
    Pozostaje pytanie: czym jest owa "zmiana abonenta" jeśli
    stary abonent życzy sobie wynagrodzenia (bo inaczej
    w opisanym przypadku zmienić się NIE DA) i owo wynagrodzenie
    dostaje. Którko mówiąc: "co nalezy napisać na fakturze" :)
    [...]
    >+ Czy art.22b można traktować jako zamknięty katalog WNiP w
    >+ rozumieniu updf ?
    >+ Jeśli tak, to domena chyba nie podpada pod żaden punkt.
    >+ Jeśli nie, to gdzie szukać uzupełnienia ?

    Chyba zabiłeś większego ćwieka: co należy robić z "wartościami"
    które nie są wymienione ani w 22a lub b ("amortyzacji podlegają")
    ani w 22c ("amortyzacji nie podlegają") !
    Bo jeśli ustawodawca założył że sporządzi dwa rozłączne i kompletne
    katalogi "wartości" to IMHO popełnił błąd gruby - nie da się
    zrobić takiego katalogu żeby *czegoś* nie przeoczyć.
    W szczególności "czegoś" co nie jest znane w momencie stanowienia
    prawa...

    pzdr, Gotfryd