  • Data: 2011-03-01 00:42:14
    Temat: e-PIT - wspolne rozliczenie
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Chciałbym po raz pierwszy :) zlozyc rozliczenie PIT-36 roczne (z malzonka)
    via internet.
    Przegladnalem "instrukcje" ale mam pewną niejasnosc :]
    Jako ze posiadam podpis kwalifikowany - wg. znalezionych informacji,
    - nie musze zglaszac w US ze bede sie rozliczal elektronicznie ? /prosze o
    potwierdzenie/

    Ale co w tym wypadku z rozliczeniem wspolnym (z małżonką)
    gdyż wg. innych informacji : faq ze strony e-Deklaracje
    ---------------
    27. Czy pełnomocnictwo UPL-1 dotyczy tylko upoważnień do składania zeznań
    bez podpisu kwalifikowanego?
    NIE. Wręcz przeciwnie. Od dnia 1.01.2011 r., pełnomocnictwa UPL-1 oraz
    zawiadomienia o odwołaniu pełnomocnictwa OPL-1 mają wyłączne zastosowanie do
    deklaracji składanych w formie elektronicznej z podpisem elektronicznym
    weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

    No to teraz juz naprawde nie rozumiem ;P
    Nie mając podpisu kwalifikowanego można rozliczac pit wspolnie bez skladania
    pelnomocnitwa przez zone
    (jest domyslnie przyjmowane i obciążone odpowiedzialnością osoby
    podpisującej pit /podpis niekwalifikowany / )
    a podpisując e-PIT podpisem kwalifikowanym trzeba skladac UPL-1 zeby
    rozliczyc sie wspolnie z malzonka ??????

    Czy ja tu coś zle interpretuje czy to jakas kolejna bzdura ??