  • Data: 2009-11-10 20:01:18
    Temat: dzialalnosc gospodarcza - rozliczenie, koszty
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam kilka pytan :

    - rozumiem ze założe jednoosobową działalność gospodarczą jednak nie wiem
    jaki rodzaj opodatkowania wybrać żeby był sensowny.

    - siedzibą firmy będzie dom moich rodziców(adres mojego stałego
    zamieszkania), czy potrzebuje ich zgody na to ?

    - co mogę w takim wypadku kupować na faktury jako koszty "utrzymania
    siedziby" i reprezentacyjne :):)

    -moim jedynym dochodem będzie faktura od klienta na 10 tys- bede pracowal na
    kontrakcie. Raczej nie planuję wielkich kosztów miesięcznych:
    - mieszkanie wynajęte w Warszawie tylko do mieszkania, nie bede w nim
    prowadził dzialalnosci
    - przejazdy kolejowe
    - koszty maketingowe(ulotki, roznoszenie tych ulotek, pozyskiwanie nowych
    zlecen)
    - jakis sprzet komputerowy, telefon, koszty biura rachunkowego :)
    - drobnostki

    - jakie koszty miesieczne muszę generować żeby nie trafić do wyższej skali
    podatkowej ?

    - jak te koszty zwiekszac ale w granicach rozsadku

    -chciałbym używać swojego samochodu do celów służbowych - w jaki sposób mam
    to ewidencjonować i rozliczać (miesiecznie do 1 -2tys km) - jestem
    współwłaścicielem samochodu. Jak US sprawdzi ze jezdze do zony do Poznania w
    sobote a nie do klienta.

    - czy moj ojciec moze brac fakury na paliwo na mnie :)- zwiększam koszty?

    - czy mogę zatrudnic kogos na umowę zlecenia do roznoszenia ulotek w warszawie

    - w jaki sposób ma być zawarta umowa najmu mieszkania w Warszawie, czy ma to
    jakiś skutek finansowy dla osoby która mi to mieszkanie wynajmie ?

    - mozecie mi polecic jakas ksiegowa w Lublinie?

    dzieki za pomoc i pozdrawiam
    rt