  • 11. Data: 2003-05-30 09:51:00
    Temat: Re: drugie konto w ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2003, p...@g...pl wrote:

    >+ "pix" <p...@w...pl> wrote [...]
    >+ > Słyszałem mianowicie, że ZUS sam z siebie żadnych odsetek
    >+ > płacić nie będzie i muszą o nie występować konkretne fundusze.
    >+ > Spotkałem się z opinią, że funduszom taka operacja się po
    >+ > prostu nie opłaca i o nic takiego w imieniu swoich klientów nie
    >+ > zamierzają walczyć.
    >+
    >+ art 47 ust. 9, 10 ustawy z 13.10.1998 (Dz.U Nr 137 poz 887 ze zm.)
    >+
    >+ w skrócie,
    >+ jeżeli wina leży po stronie zus, zus sam nalicza odsetki

    A ZUS powie: "nie naliczę"; I co ?
    Jak byłbym ci winien zapłatę to też miałbym wg ustawy (KC) zapłacić
    "sam z siebie". Ale jakbym *nie* zapłacił to pozostaje ci droga
    sądowa.
    I o tym mowa... (kosztuje i czas i pieniądze !)

    >+ jeżeli po stronie pracodawcy zus obciąża pracodawcę.

    Zauważ że nie chodziło o pracowników.
    Właściciel "obciąża się sam" a ZUS pieniądze łyka.
    Nawet jeśli zdaniem przepisów byłyby nienależne (np. sławna
    składka chorobowa po 1-dniowym spóźnieniu) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-05-30 11:39:19
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Spotkałem się z opinią, że funduszom taka operacja się po
    > prostu nie opłaca i o nic takiego w imieniu swoich klientów nie

    Moje składki, jak ZUS przesyłał z opóźnieniem parodniowym to od razu z
    odsetkami (miałam na corocznej informacji z OFE).

    Kasia