  • 1. Data: 2003-05-29 11:30:41
    Temat: Menadżerowie na kontraktach
    Od: "Wróbel Grzegorz" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Ministerstow Finansów coś zdaje poczarowało jednak z menadżerami na
    kontraktach. Czy ktoś może mi wskazać gdzie znajdę info odnośnie aktualnych
    przepisów w tej kwestii. Interesuje mnie szczególnie:
    1. Menadżer prowadzący DG a świadczenie usług w zakresie zarządzania (dla
    spółek prawa handlowego) - umowa cywilnoprawna
    2. Umowy menadżerskie (o dzieło, zlecenie?)

    Grzegorz Wróbel

  • 2. Data: 2003-05-30 07:04:52
    Temat: Re: Menadżerowie na kontraktach
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Thu, 29 May 2003 13:30:41 +0200, "Wróbel Grzegorz"
    <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >spółek prawa handlowego) - umowa cywilnoprawna
    >2. Umowy menadżerskie (o dzieło, zlecenie?)

    Nie mam czasu się rozpisywać więc w skrócie: opierając się na nowym
    art. 5a pkt 6 updf plus art. 13 pkt 9 oraz art. 41 ust 2 MinFin
    wysmażyło interpretację, że wykonywanie usług zarządzania na podstawie
    kontraktów menedżerskich jest działalnością wykonywaną osobiście.
    Jednocześnie przyznali, że wykonywanie umowy zlecenia może być zarówno
    w ramach DG jak i działalności osobistej do wyboru przez podatnika (w
    pewnym stopniu). Interpretacja powyższa jest podważana przez różnych
    mądrych doradców podatkowych. Cóż z tego... ALE! Jest pismo jednego z
    zachodniopomorskich urzędów skarbowych z kwietnia br, które nie
    podziela stanowiska MinFinu:
    http://www.izba-skarbowa.szczecin.pl/VAT_2003_3.rtf
    A więc kaszana na całego. Ja zwróciłem się w tej sprawie do swojego
    urzędu skarbowego. Jak otrzymam odpowiedź to dam znać.
    --

    Sławomir Dąbrowski