  • 81. Data: 2008-06-17 11:46:21
    Temat: Re: dostarczenie faktury
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 17 czerwiec 2008 11:10
    > (autor zkruk [Lodz]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <g37v77$kg0$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale dla mnie już niekoniecznie grosze.
    > Poza tym, sprawdź czy spełniasz wymogi do otrzymywania takich faktur :D

    Spełniać to pewnie może bez problemu. Pytanie - czy mu się chce pilnować
    żeby spełniał przez najbliższe 7 lat dla tej jednej faktury ;)

    p. m.

  • 82. Data: 2008-06-17 13:40:36
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    mvoicem wrote:

    > Spełniać to pewnie może bez problemu. Pytanie - czy mu się chce
    > pilnować żeby spełniał przez najbliższe 7 lat dla tej jednej faktury
    > ;)

    możesz rozjaśnić?
    bo chyba mam braki w wiedzy...

    --
    pozdrawiam

  • 83. Data: 2008-06-17 13:47:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Jun 2008 15:40:36 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > możesz rozjaśnić?
    > bo chyba mam braki w wiedzy...

    Przez najblizsze lata (maksymalnie do 7) będzie trzeba urzędowi skarbowemu
    zapewnić dostęp on-line do tej kopii faktury

  • 84. Data: 2008-06-17 13:48:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 18:38:04 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Według mnie to bardzo praktyczny i dobry sposób. I nie musisz iść do
    > pko, przypuszczam, że wystarczy multibank, jeśli już ktoś z mbanku
    > koniecznie chce wypłacać wyłącznie z tego samego banku :)

    Nie widziałem jeszcze POS-ów w Multi.

  • 85. Data: 2008-06-17 14:09:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-17, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    [...]

    > Przez najblizsze lata (maksymalnie do 7) będzie trzeba urzędowi skarbowemu
    > zapewnić dostęp on-line do tej kopii faktury

    Ale dopiero jak poproszą. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 86. Data: 2008-06-17 15:27:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008, Tristan wrote:

    > Wciąż nie odpowiedzieliście jak się ma brak faktury do dokonania przelewu
    > i prowadzenia pełnej księgowości i konieczności zgadzania się sald. Zakładam,
    > że z tym będzie problem.

    To przejdź na PK i powiedz jak było ;)
    IMO po prostu: trzeba mieć *dowód* zawarcia umowy.
    Inaczej równie dobrze może Cię ktoś wyrolować biorąc przedpłate i nie
    wywiązując się z umowy. Różnica taka, że przy DG OF "kasę wcięło"
    i do widzenia, a przy PK jest problem z objaśnieniem co się z nią
    stało.

    > No i co wtedy?

    Sugerujesz że nie znasz rozporządzenia o KPiR? :O

    > Ano właśnie.

    Równie dobrze może Cię spotkać zarzut w stylu "VAT od freeware się
    należy". Mityczny jak to Maddy mawia. Ale praktycznie choć raz
    w skali Polski się zdarzył :|

    > No nie. Właśnie o to chodzi, żeby tak działało, żeby stado dobrze
    > funkcjonowało.

    Warunkiem żeby dobrze funkcjonowało jest prawo pięści.
    Niestety.

    > A) Faktura proforma nie ma żadnego znaczenia księgowego

    Nie tytuł się liczy, a treść. Podpisane cokolwiek jest dowodem
    ZAWARCIA UMOWY. Można egzekwować (sądownie). Albo uzasadnić, że
    sądownie nie warto dochodzić swojej racji, bo drożej wyjdzie.
    Przepis jak rozumiem znasz. Dla podatku - jakbyś jednak nie
    znał i wrzeszczał bez podstawy prawnej ;> - art.23.2.3 PDoOF,
    ustawy o rachunkowości specjalnie czytał z tego powodu nie
    będę :O

    > B) Uważasz, że sensowniej jest słać listy i podnosić koszty niż mieć
    > sensowne prawo?

    Kiedy to JEST sensowne prawo...
    Jak ustawodawca postanowi "skutecznie" zająć się obowiązkiem dostarczania
    f-r, to już Ci pisałem: skończy się tak jak z "fakturami elektronicznymi".
    Będziesz płakał że drogo. Drożej niż raz na 70 zakupów posłać gońca
    (lub machnąć ręką na VAT) :>

    > jasne.,... na rzeczy za 50 czy 100zł?

    Oczywiście. I w związku z nieskutecznością wpisuje protokół
    nieopłacalności windykacji :>

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2008-06-17 18:47:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > f-r, to już Ci pisałem: skończy się tak jak z "fakturami elektronicznymi".
    > Będziesz płakał że drogo. Drożej niż raz na 70 zakupów posłać gońca

    Dodam, że jeżeliby ustawodawca zrobił nam "dobrze" i wprowadził obowiązek
    dostarczenia faktury - przyniosłoby to taki efekt, że wszelkie produkty
    kosztowałyby ~ 2 zł drożej.

    No bo jeżeli mam obowiązek, to muszę mieć dowód jego wypełnienia. Więc już
    nie wysyłam f-ry listem zwykłym ekonomicznym (1.35 zł), tylko co najmniej
    poleconym (~3.2zł jeżeli się nie mylę).

    Sprzedający korki po 5zł, będzie je sprzedawał po 7, bo a nuż jakiś mądry
    zechce fakturę i trzeba będzie mu wysłać :).

    p. m.

  • 88. Data: 2008-06-17 19:43:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008, jureq wrote:

    > Przez najblizsze lata (maksymalnie do 7)

    Optymista.
    Wykluczyłeś właśnie zakup środków trwałych ;)
    Czy "maksymalnie 7 lat od wykreślenia z ewidencji" nie byłoby
    wersją lepszą?

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2008-06-18 07:26:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 17 czerwiec 2008 20:47
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g3918i$s51$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    >
    > Sprzedający korki po 5zł, będzie je sprzedawał po 7, bo a nuż jakiś mądry
    > zechce fakturę i trzeba będzie mu wysłać :).

    Jak lubię, jak ludzie nie czytają tego, co inni piszą....

    --
    Tristan

  • 90. Data: 2008-06-18 07:30:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 17 czerwiec 2008 17:27
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0806171715440.1344@quad>):

    > Warunkiem żeby dobrze funkcjonowało jest prawo pięści.
    > Niestety.

    Niekoniecznie. Raczej właśnie opór przeciwko niewolącym jednostkom.

    > Nie tytuł się liczy, a treść. Podpisane cokolwiek jest dowodem
    > ZAWARCIA UMOWY. Można egzekwować (sądownie).

    Ale co egzekwować? Przecie właśnie rozmawiamy o tym, że legalnie można nie
    dostarczyć faktury i tyle.

    --
    Tristan