  • 1. Data: 2003-07-19 10:12:07
    Temat: domeny posiadane przed rozpoczeciem dzialalnosci
    Od: "sle" <k...@i...pl>

    Wiutam.

    Od 1 lipca prowadzę jednoosobową działalność (KPIR, VAT, usługi internetowe,
    ..)

    Właśnie przymierzam się (pierwszy raz) do księgowania remanentu i zapisów z
    lipca w KPIR.

    1) Posiadam znaczną ilość domen opłaconych jeszcze przed rozpoczęciem
    działalności. Czy mam je jakoś uwzględniać w remanencie początkowym? Czy to
    ma sens w znaczeniu podatkowym?

    2) Czy domeny to zwykły koszt czy wart. niemat. i prawne?

    3) Mam swojego prywatnego kompa, który (po dołożeniu pamięci i wymianie
    k.graficznej) wystarcza w 100%. Dokupię do niego nowy monitor LCD. Czy
    dobrze rozumuję:

    a) w rem. pocz. wpisuje kompa - podaje cene 1400 PLN i kwalifikuję jako
    Środek Trwały
    b) kupuje pamięć, karte graficzna i monitor i wrzucam do KPIR jako
    modernizacja ŚT?

    A może lepiej będzie po prostu kupić wszystko nowe i dostać bezpośredni
    zwrot VATu ?

    Z góry dzięki za odpowiedź!

    slejo

  • 2. Data: 2003-07-19 14:43:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jul 2003, sle wrote:

    Zastrzegam że nie odnoszę się do wszystkich punktów :)

> [...]
    >+ działalności. Czy mam je jakoś uwzględniać w remanencie początkowym? Czy to

    IMHO - przytaczając klasyczną wypowiedź: "dość dobrze jest udokumentowane
    wprowadzanie do DG własnych ŚT oraz towarów handlowych" (Orka).
    Jako "towar handlowy" chyba się nie nadają ?
    Jako co miałyby "iść w koszt" ?

    [...]
    >+ 3) Mam swojego prywatnego kompa, który (po dołożeniu pamięci i wymianie
    >+ k.graficznej) wystarcza w 100%.

    Masz "papiery zakupu" ?

> [...]
    >+
    >+ a) w rem. pocz. wpisuje kompa - podaje cene 1400 PLN i kwalifikuję jako

    Wymienione wyżej kroki są sprzeczne: remanent początkowy to jest
    remanent towarów handlowych (czy również materiałów - trzeba by
    zajrzeć, ale to drugorzędne). Nie ma przy KPiR obowiązkowych remanentów
    czegokolwiek związanego z ŚT, aczkolwiek spisywanie sztuki
    peceta zabronione nie jest :)
    Znaczy: "kwalifikacja do ŚT" odbywa się *poza* remanentem,
    ja sobie swojego czasu wygenerowałem "protokół" :)
    Kwestią osobną jest sprawa wyceny... zajrzyj do archiwum
    jak niżej, jest kilka zdań.

    >+ b) kupuje pamięć, karte graficzna i monitor i wrzucam do KPIR jako
    >+ modernizacja ŚT?

    Nie. IMHO jeśli grafikę i monitor dopiero kupujesz, to twój
    komp jeszcze nie jest "zdatny do użytku" - a więc nie może być
    ŚT ! Wpiszesz jak skompletujesz i "przekażesz do użytku" :)
    Zakładam że wiesz jak się księguje ŚT w KPiR :) (znaczy:
    amortyzację wg EŚT, a nie zakupy !)

    >+ A może lepiej będzie po prostu kupić wszystko nowe i dostać bezpośredni
    >+ zwrot VATu ?

    A to już jak ci bardziej pasuje... :)

    Proponuję:
    http://groups.google.com/groups?num=100&hl=pl&inlang
    =pl&lr=&ie=ISO-8859-2&scoring=r&as_drrb=b&q=%B6rodek
    +OR+%B6rodki+OR+%B6rodk%F3w++trwa%B3e+OR+trwa%B3ych+
    OR+%A6T+OR+ST+OR+trwale+OR+trwalych+group%3A*.podatk
    i&as_miny=2001&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_
    maxm=7&as_maxd=19

    Niecałe pięćset trafień to jak na grupę i tematykę nie jest dużo :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-19 14:53:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Wymienione wyżej kroki są sprzeczne: remanent początkowy to jest
    > remanent towarów handlowych (czy również materiałów - trzeba by
    > zajrzeć, ale to drugorzędne). Nie ma przy KPiR obowiązkowych remanentów

    Nie mów tak, Gotfrydzie.
    Tak sie dziwnie składa że wiekszośc osób jest przekonanych że remanant
    początkowy, końcowy i jaki by tam jeszcze nie był dotyczy tylko towarów
    handlowych.

    Niestety, fakt że sporo programów a i niektóre wersje papierowe PKPIR
    opisją ta rubryke jako po porstu "towary handlowe" nie znaczy że można
    pominąc przepisy rozporządzenia, a konkretnie:

    "§ 27. 1. Przed zaprowadzeniem księgi i na koniec każdego roku
    podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji
    udziałów wspólników lub likwidacji działalności, podatnik jest
    obowiązany do sporządzenia i wpisania do księgi spisu z natury towarów
    handlowych, *materiałów* (surowców) podstawowych i pomocniczych,
    *półwyrobów*, *wyrobów gotowych*, *braków* i *odpadów*, zwanego
    dalej spisem z natury."

    A więc trzeba spisac wszystko i jeszcze trochę (oczywiście oprócz
    wyposażenia i ŚT).

    I jeszcze dla przypomnienia:
    "10. Kol. 10 jest przeznaczona do wpisywania zakupu materiałów oraz
    towarów handlowych według cen zakupu."

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-07-19 20:20:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jul 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ początkowy, końcowy i jaki by tam jeszcze nie był dotyczy tylko towarów

    Zeznaję że miałem na myśli: "drugorzędne w tym przypadku".
    Niniejszym wnoszę o łagodny wymiar kary :], sugerując że
    głównym celem było:
    [...]
    >+ A więc trzeba spisac wszystko i jeszcze trochę (oczywiście oprócz
    >+ wyposażenia i ŚT).

    ...jak wyżej owo "oprócz" :)

    pozdrowienia, Gotfryd