    From: "sle" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: domeny posiadane przed rozpoczeciem dzialalnosci
    Date: Sat, 19 Jul 2003 12:12:07 +0200

    Wiutam.

    Od 1 lipca prowadzę jednoosobową działalność (KPIR, VAT, usługi internetowe,
    ..)

    Właśnie przymierzam się (pierwszy raz) do księgowania remanentu i zapisów z
    lipca w KPIR.

    1) Posiadam znaczną ilość domen opłaconych jeszcze przed rozpoczęciem
    działalności. Czy mam je jakoś uwzględniać w remanencie początkowym? Czy to
    ma sens w znaczeniu podatkowym?

    2) Czy domeny to zwykły koszt czy wart. niemat. i prawne?

    3) Mam swojego prywatnego kompa, który (po dołożeniu pamięci i wymianie
    k.graficznej) wystarcza w 100%. Dokupię do niego nowy monitor LCD. Czy
    dobrze rozumuję:

    a) w rem. pocz. wpisuje kompa - podaje cene 1400 PLN i kwalifikuję jako
    Środek Trwały
    b) kupuje pamięć, karte graficzna i monitor i wrzucam do KPIR jako
    modernizacja ŚT?

    A może lepiej będzie po prostu kupić wszystko nowe i dostać bezpośredni
    zwrot VATu ?

    Z góry dzięki za odpowiedź!

    slejo