  • 1. Data: 2004-04-15 07:36:13
    Temat: dokumentowanie wypadku przy pracy
    Od: "Magda" <m...@a...pl>

    Dziewczyna złamała rękę w pracy i teraz chodzi o odpowiednią dokumentację tego
    faktu, by zostało to uznane za wypadek przy pracy. Czy możecie mi pomóc, żeby
    jakieś terminy mi nie uciekły. Jeśli ma to znaczenie, to jesteśmy małą firmą i
    nie mamy prawa do wypłacania zasiłków. Co już ustaliłam:

    - pracodawca powołuje 2-osobowy zespół, który przesłuchuje świadków oraz
    poszkodowaną, spisuje protokoły (czy ktoś ma jakiś wzór??)i zeznania.
    - poszkodowana dostarcza zaświadczenie o udzieleniu pierwszej pomocy oraz
    zwolnienie lekarskie
    - wypłacamy jej 100% wyn. za czas choroby, a dalej wypłaca ZUS (kiedy muszę
    przesłać zwolnienie, czy już teraz, czy jak będzie blisko tego 33 dnia
    zwolnienia??)
    - w terminie 14 dni od uzyskania informacji o wypadku składam kartę wypadku
    (czy to oznacza od razu kontrolę z ZUS??)

    Dopiero po zakończeniu leczenia (??) protokoły wraz z zaświadczeniem od
    lekarza o zakończeniu leczenia wraz z pismem przewodnim od nas i pismem
    poszkodowanej przekazuję do ZUS i oni podejmują decyzję o przyznaniu lub nie
    odszkodowania.

    proszę o pomoc
    Magda