-
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
s.task.gda.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Paweł Kozycz" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
Subject: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
Date: Fri, 7 Nov 2003 14:38:03 +0000 (UTC)
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 115
Message-ID: <bogaob$o4l$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 82.160.5.83
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1068215883 24725 172.20.26.236 (7 Nov 2003 14:38:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Nov 2003 14:38:03 +0000 (UTC)
X-User: otwarty
X-Forwarded-For: 192.168.1.15
X-Remote-IP: 82.160.5.83
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:96701
[ ukryj nagłówki ]Chcialbym dorzucic troche sugestii dotyczacych dodatkowych
ulepszen w usprawnianiu mechanizmów spoleczno-gospodarczych, a
przede wszystkim obywatelskich mechanizmów w kierowaniem rozwoju publicznego
(panstawowego). Chodzi o mozliwosci rozwoju wg potrzeb i mozliwosci
kazdego obywatela zainteresowanego wykorzystywaniem
demokratycznych mechanizmów w gospodarowaniu publicznymi wydatkami
i dochodami.
Nie chodzi mi o superprecyzyjną analizę każdego mojego słowa, ale o swoistą
burzę mózgów (a może konkretnych propozycje)na temat uwłaszczania każdego
obywatela-konsumenta w kierowaniu rozwojem w publicznym, społecznym,
państwowym, globalnym otoczeniu zależności administracyjno-ekonomicznych i
demokratycznych.
EKOLOGIA SPOLECZNO-EKONOMICZNA.
Proponuje podjęcie pewnych kroków administracyjno-ekonomicznych w stopniowym
wprowadzaniu sprawnego taniego, prostego sytemu obiegu
informacji o potrzebach, mozliwosciach kazdego z obywateli razem i
z osobna.
W wspólczesnej dobie nowoczesnego przeplywu informacji min.
finansowych, gospodarczych mozna bylo by zaproponowac system,
który da impuls wlasciwa -dodatkowa obok rynkowego nosnika
informacji (pieniadza) zachete kazdemu do wyrazenia swoich
pragnen, opinii w sposób jak najbardziej pragmatyczny (bliski
rynkowemu-tak jak zakup akcji-udziałów na wolnym rynku) przydatny do
efektywniejszego realizowania przedsiewziec publicznych.
Wzajemne amortyzowanie wydatków publicznych i prywatnych za pomoca
odpowiedniej instytucji obywatelskiej to glówne sedno mojej
propozycji, która mozna nazwac propozycja wprowadzenia systemu
bonów -darowizn obywatelskich- na przedsiewziecia, które byly by w
dalszym etapie "obróbki" w gestii planowania budzetowego
wybieralnych wladz demokratycznych (gminnych i wyzej)
Proponuje aby kazdy obywatel mial prawo do otrzymywania udzialu
wg: tzw minimum + wysokosci placonych podatków (tez odp. dla
przedsiebiorstw) w rozprowadzaniu bonów<coś w rodzaju wcześniej proponowanej
instytucji bonu oświatowego tylko,że w mojej propozycji o sensowniej szerszym
zakresie>-np.10 bonów o wartosci100zl- na przedsiewziecia publiczne. W tych
bonach (coś jakby jak w czekach) obywatel przedstawial by swoje sugestie komu
lub na co chce ten dany bon
czy bony przekazac wybranej przez siebie firmie, organizcji
panstwowej (np. przychodni lekarskiej) czy prywatnej (np.
fundacji).
Ów system bonów moze byc realizowany za pomoca systemu poczty,
poczty elektronicznej tez, innych systemów nosników informacji
elektronicznej i innej. Odpowiednio finansowany przez
przedsiebiorstwa zainteresowane w wydawaniu reklam na broszurach,
informatorach dolšczanych do bonów rozdawanych poprzez urzedy
obywatelom do dalszego przeprowadzania ów opisywanego przeze mnie
systemu, referendum bonowego.
Owe bony maja miec przede wszystkim wartosc informacyjna w sferze
buzetowej panstwa jak czeki(pieniadze, akcje) na wolnym rynku.
Oczywiscie wykorzystanie tych bonów bedzie mialo swój wplyw nie
tylko w sferze wydatków publicznych panstwowych
(min.elastyczniejszy rozdzial w sferze kierunków rozdzialu
pieniedzy miedzy powiat,gminy itd) zarazem rynkowych (krzywa Laffera-
ukazująca zależność oczekiwań konsumentów, obywateli w kwestii stosunku
wydatków publicznych do tzw.prywatnych na wolnym rynku) tym bardziej, ze
proponuje tu dodatkowo zastosowanie systemu wazonego liczenia udzialu
procentowego wartosci pienieznej przynajmniej
potencjalnie) w podejmowniu decyzji co do podnoszenia czy
obnizania podatków. Jezeli udzial procentowy bonów do realizacji
przedsiewziec bedzie przekraczal 50% to bedzie sygnalem (obywtele
beda wyraznie poinformowani w broszurach reklamowo-infirmacyjnych) dla wladzy
o checi obywateli do podwyzszenia udzialu wydatków publicznych kosztem sektora
prywatanego (odpowiednie podwyzszenie podatków)a jezeli nizszy niz
50% (obywatel wpisuje na bonie o rezygnacji w wciganiu tego bonu
do obrotu w wydatkach przedsiewzieciach publicznych)- o obnizce
wydatków.
Ów bony beda mialy za cel najbardziej mozliwie jak najbardziej
efektywne, najbardziej pro-obywatelskie wspieranie najbardziej
efektywnych pod wzgledem rozwojowym (wspieranie lokmotyw rozwoju
gospodarczego, cywilizacyjnego np.badania naukowe, rozwój
kosmonautyki itd), najbardziej popieranych przedsiewziec
publicznych na szczeblu lokalnym, panstwowym czy globalnym -
odpowienie umowy miedzynarodowe w odpowiednio efektywnym
transferze tych bonów.
Instynkt zycia, zyciowo interesujace sprawy (min.bezrobocie, pościg za nowymi
uzdrawiającymi lekami itd), beda determinowaly
obywatela do podejmowania decyzji w kierowaniu swoich udzialów (bonów) w
wspólnym kierowaniu przedsiewzieciami prorozwojowymi - bedzie to
swoisty zdrowy konkurs o swoje przyszle zdrowie i zycie. Kazdy
obywatel bedzie mial w swoich rekach (nie tylko u polityków) swoja
szanse, bezposredni udzial, czastke w kierowywaniu swoja
przyszloscia juz ne tylko na tzw.wolnym rynku ale szerzej
rozumianym rynku publicznym.
Udzial tego systemu bonów zajmowal by ok.10% budzetów publicznych
(panstwowych). Referendum wg sredniej wazonej w tym przypadku
mialo by wplyw w granicach plus minus 5%. Przedsiebiorstwa
panstwowe (min. powiaty, gminy itd), prywatne "bily by sie " o
wsparcie z tego sytemu, co i tak w ostatecznosci zawsze bedzie sie
konczylo na procedurze przetargowej -a wiec dana koncepcja
popierana przez firme moze wygrac ale w kwestii realizacji bedzie
musiala stawac w równym szeregu z inymi kandytami na realizacje
danej propozycji prorozwojowej.
-GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
IN MORE ACCESSIBLE WAY
-taxreferendumsurveymoneysystem
-TAXREFERENDUM to GIVE MORE CHANCE TO USE MORE PRACTICALLY
PEOPLEVOTES AND OPINIONS FOR ALL KIND OF ENTERPRISES
-IT SHOULD BE FURTHER WORKED OUT a SYSTEM FOR FOR EVERYONE, WHO
WANT TO SHOW, WHERE HE OR SHE SEE CHANCE TO WORK OUT OWN
OPPORTUNITY, NEEDS
-SUSTAINABLE TOOL FOR the OPPORTUNITYSURVEYSYSTEM
-GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
IN MORE ACCESSIBLE WAY
Pawel Kozycz 07.11.2003.Stargard Szczecinski
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Najnowsze wątki z tej grupy
- kontrole kont przez fiskus
- jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- Praca w Monako i podatki
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Który program do PIT-ów?
- Jak się płaci CIT ?
- Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- Przetwarzanie danych
- KSEF - jakies plusy?
- KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- KSEF demo jakie opinie?
- Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- In-vitro
Najnowsze wątki
- 2024-07-25 kontrole kont przez fiskus
- 2024-07-02 jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- 2024-06-26 Praca w Monako i podatki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-26 Jak się płaci CIT ?
- 2024-04-11 Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- 2024-03-05 Przetwarzanie danych
- 2024-01-25 KSEF - jakies plusy?
- 2024-01-18 KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- 2024-01-16 KSEF demo jakie opinie?
- 2023-12-11 Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- 2023-11-30 In-vitro