eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidemokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznychdemokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
    s.task.gda.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Paweł Kozycz" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
    Date: Fri, 7 Nov 2003 14:38:03 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 115
    Message-ID: <bogaob$o4l$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 82.160.5.83
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1068215883 24725 172.20.26.236 (7 Nov 2003 14:38:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Nov 2003 14:38:03 +0000 (UTC)
    X-User: otwarty
    X-Forwarded-For: 192.168.1.15
    X-Remote-IP: 82.160.5.83
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:96701
    [ ukryj nagłówki ]

    Chcialbym dorzucic troche sugestii dotyczacych dodatkowych
    ulepszen w usprawnianiu mechanizmów spoleczno-gospodarczych, a
    przede wszystkim obywatelskich mechanizmów w kierowaniem rozwoju publicznego
    (panstawowego). Chodzi o mozliwosci rozwoju wg potrzeb i mozliwosci
    kazdego obywatela zainteresowanego wykorzystywaniem
    demokratycznych mechanizmów w gospodarowaniu publicznymi wydatkami
    i dochodami.
    Nie chodzi mi o superprecyzyjną analizę każdego mojego słowa, ale o swoistą
    burzę mózgów (a może konkretnych propozycje)na temat uwłaszczania każdego
    obywatela-konsumenta w kierowaniu rozwojem w publicznym, społecznym,
    państwowym, globalnym otoczeniu zależności administracyjno-ekonomicznych i
    demokratycznych.
    EKOLOGIA SPOLECZNO-EKONOMICZNA.

    Proponuje podjęcie pewnych kroków administracyjno-ekonomicznych w stopniowym
    wprowadzaniu sprawnego taniego, prostego sytemu obiegu
    informacji o potrzebach, mozliwosciach kazdego z obywateli razem i
    z osobna.
    W wspólczesnej dobie nowoczesnego przeplywu informacji min.
    finansowych, gospodarczych mozna bylo by zaproponowac system,
    który da impuls wlasciwa -dodatkowa obok rynkowego nosnika
    informacji (pieniadza) zachete kazdemu do wyrazenia swoich
    pragnen, opinii w sposób jak najbardziej pragmatyczny (bliski
    rynkowemu-tak jak zakup akcji-udziałów na wolnym rynku) przydatny do
    efektywniejszego realizowania przedsiewziec publicznych.
    Wzajemne amortyzowanie wydatków publicznych i prywatnych za pomoca
    odpowiedniej instytucji obywatelskiej to glówne sedno mojej
    propozycji, która mozna nazwac propozycja wprowadzenia systemu
    bonów -darowizn obywatelskich- na przedsiewziecia, które byly by w
    dalszym etapie "obróbki" w gestii planowania budzetowego
    wybieralnych wladz demokratycznych (gminnych i wyzej)
    Proponuje aby kazdy obywatel mial prawo do otrzymywania udzialu
    wg: tzw minimum + wysokosci placonych podatków (tez odp. dla
    przedsiebiorstw) w rozprowadzaniu bonów<coś w rodzaju wcześniej proponowanej
    instytucji bonu oświatowego tylko,że w mojej propozycji o sensowniej szerszym
    zakresie>-np.10 bonów o wartosci100zl- na przedsiewziecia publiczne. W tych
    bonach (coś jakby jak w czekach) obywatel przedstawial by swoje sugestie komu
    lub na co chce ten dany bon
    czy bony przekazac wybranej przez siebie firmie, organizcji
    panstwowej (np. przychodni lekarskiej) czy prywatnej (np.
    fundacji).
    Ów system bonów moze byc realizowany za pomoca systemu poczty,
    poczty elektronicznej tez, innych systemów nosników informacji
    elektronicznej i innej. Odpowiednio finansowany przez
    przedsiebiorstwa zainteresowane w wydawaniu reklam na broszurach,
    informatorach dolšczanych do bonów rozdawanych poprzez urzedy
    obywatelom do dalszego przeprowadzania ów opisywanego przeze mnie
    systemu, referendum bonowego.
    Owe bony maja miec przede wszystkim wartosc informacyjna w sferze
    buzetowej panstwa jak czeki(pieniadze, akcje) na wolnym rynku.
    Oczywiscie wykorzystanie tych bonów bedzie mialo swój wplyw nie
    tylko w sferze wydatków publicznych panstwowych
    (min.elastyczniejszy rozdzial w sferze kierunków rozdzialu
    pieniedzy miedzy powiat,gminy itd) zarazem rynkowych (krzywa Laffera-
    ukazująca zależność oczekiwań konsumentów, obywateli w kwestii stosunku
    wydatków publicznych do tzw.prywatnych na wolnym rynku) tym bardziej, ze
    proponuje tu dodatkowo zastosowanie systemu wazonego liczenia udzialu
    procentowego wartosci pienieznej przynajmniej
    potencjalnie) w podejmowniu decyzji co do podnoszenia czy
    obnizania podatków. Jezeli udzial procentowy bonów do realizacji
    przedsiewziec bedzie przekraczal 50% to bedzie sygnalem (obywtele
    beda wyraznie poinformowani w broszurach reklamowo-infirmacyjnych) dla wladzy
    o checi obywateli do podwyzszenia udzialu wydatków publicznych kosztem sektora
    prywatanego (odpowiednie podwyzszenie podatków)a jezeli nizszy niz
    50% (obywatel wpisuje na bonie o rezygnacji w wciganiu tego bonu
    do obrotu w wydatkach przedsiewzieciach publicznych)- o obnizce
    wydatków.
    Ów bony beda mialy za cel najbardziej mozliwie jak najbardziej
    efektywne, najbardziej pro-obywatelskie wspieranie najbardziej
    efektywnych pod wzgledem rozwojowym (wspieranie lokmotyw rozwoju
    gospodarczego, cywilizacyjnego np.badania naukowe, rozwój
    kosmonautyki itd), najbardziej popieranych przedsiewziec
    publicznych na szczeblu lokalnym, panstwowym czy globalnym -
    odpowienie umowy miedzynarodowe w odpowiednio efektywnym
    transferze tych bonów.
    Instynkt zycia, zyciowo interesujace sprawy (min.bezrobocie, pościg za nowymi
    uzdrawiającymi lekami itd), beda determinowaly
    obywatela do podejmowania decyzji w kierowaniu swoich udzialów (bonów) w
    wspólnym kierowaniu przedsiewzieciami prorozwojowymi - bedzie to
    swoisty zdrowy konkurs o swoje przyszle zdrowie i zycie. Kazdy
    obywatel bedzie mial w swoich rekach (nie tylko u polityków) swoja
    szanse, bezposredni udzial, czastke w kierowywaniu swoja
    przyszloscia juz ne tylko na tzw.wolnym rynku ale szerzej
    rozumianym rynku publicznym.
    Udzial tego systemu bonów zajmowal by ok.10% budzetów publicznych
    (panstwowych). Referendum wg sredniej wazonej w tym przypadku
    mialo by wplyw w granicach plus minus 5%. Przedsiebiorstwa
    panstwowe (min. powiaty, gminy itd), prywatne "bily by sie " o
    wsparcie z tego sytemu, co i tak w ostatecznosci zawsze bedzie sie
    konczylo na procedurze przetargowej -a wiec dana koncepcja
    popierana przez firme moze wygrac ale w kwestii realizacji bedzie
    musiala stawac w równym szeregu z inymi kandytami na realizacje
    danej propozycji prorozwojowej.


    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
    IN MORE ACCESSIBLE WAY
    -taxreferendumsurveymoneysystem
    -TAXREFERENDUM to GIVE MORE CHANCE TO USE MORE PRACTICALLY
    PEOPLEVOTES AND OPINIONS FOR ALL KIND OF ENTERPRISES
    -IT SHOULD BE FURTHER WORKED OUT a SYSTEM FOR FOR EVERYONE, WHO
    WANT TO SHOW, WHERE HE OR SHE SEE CHANCE TO WORK OUT OWN
    OPPORTUNITY, NEEDS
    -SUSTAINABLE TOOL FOR the OPPORTUNITYSURVEYSYSTEM
    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
    IN MORE ACCESSIBLE WAY



    Pawel Kozycz 07.11.2003.Stargard Szczecinski



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1