    From: gb <b...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: data wpisu kosztu do KPiR
    Date: Sat, 12 Jul 2008 22:02:04 +0200

    witam
    mam pytanko, googlalem ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi wiec
    prosze o pomoc tutaj:

    nie jestem VATowcem, prowadze KPiR. mam taka sytuacje

    10 dnia miesiaca, otrzymuje poczta (bez potwierdzenia) fakture vat za
    usluge wystawiona 1-go dnia tego samego miesiaca z terminem platnosci do
    20 dnia tego samego miesiaca. usluga ta jest KOSZTEM ktory chce wpisac
    do KPiR.
    platnosci za fakture dokonuje w ostatnim dniu terminu platnosci czyli 20
    danego miesiaca.
    pytanie moje brzmi:
    kiedy wpisuje (z jaka data 'data zdarzenia gospodarczego') ta fakture do
    KPiR i tym samym kiedy staje sie ona kosztem?

    -czy data zdarzenia gospodarczego to data wystawienia tejze faktury i
    kosztem staje sie z data wystawienia?

    -czy data otrzymania i czy wtedy musze sporzadzac jakas notatke, ktora
    swiadczyla by ze wtedy i wtedy otrzymalem fakture?

    -czy z data zaplaty i dokumentem ktory ksieguje jako koszt jest
    polecenie przelewu a nie faktura?

    dodatkowo, co by bylo w sytuacji jesli faktura otrzymana w bierzacym
    miesiacu byla zaplacona w przyszlym a date wystawienia miala z
    poprzedniego? kiedy i z jaka data sie ja wpisuje i kiedy staje sie kosztem?

    z gory dziekuje za odpowiedz
    pozdrawiam
    gb