  • Data: 2007-02-26 16:58:08
    Temat: darowizna
    Od: k...@k...gliwice.pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    ostatnio zostałem obdarowny przez mamę pewną kwotą pieniędzy :),
    jednak w tytule przelewu nie było napisane, że jest to darowizna. Czy
    może być z tym jakiś problem przy zgłaszaniu do US ? Kolejny problem
    polega na tym, iż były to dwa przelewy w dwóch różnych dniach. Czy w
    tym wypadku sporządza się jedną umowę na łączną kwotę np. z datą
    pierwszego wpływu i co z formularzami SD-Z1 - czy w tym wypadku
    wypełania się dwa formularze czy jeden?
    Inna sprawa dotyczy darowizny, która została mi przekazana w zeszłym
    roku
    ( była to kwota ponad 10 tys.zł. ), czy jeżeli wykaże to teraz, US
    może zarządać ode
    mnie należnego podatku, czy może jednak przemilczeć ten fakt ? :)
    W wzorze umowy darowizny jest zapis, że w przeciągu ostatnich pięciu
    lat jest to pierwsza darowizna, dlatego pytam.

    PS. umowa nie jest jeszcze podpisana

    pozdrawiam,

    kaliq