    From: k...@k...gliwice.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: darowizna
    Date: 26 Feb 2007 08:53:14 -0800

    Witam,

    ostatnio zostałem obdarowny przez mamę pewną kwotą pieniędzy :),
    jednak w tytule przelewu nie było napisane, że jest to darowizna. Czy
    może być z tym jakiś problem przy zgłaszaniu do US i drugie pytanie:
    część środków zostało mi przekazane w zeszłym roku ( była to kwota
    ponad 10 tys.zł. ), czy jeżeli wykaze to teraz, US może zarządać ode
    mnie należnego podatku, czy może jednak przemilczeć ten fakt ? :)
    W umowie darowizny jest taki zapis, że w przeciągu ostatnich pięciu
    lat jest to pierwsza darowizna, dlatego pytam.

    PS. umowa nie jest jeszcze podpisana

    pozdrawiam,

    kaliq