  • 11. Data: 2003-12-16 13:09:54
    Temat: Re: czy musze miesc kase fiskalna?
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Załącznik 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    > akcyzowym...
    > Wykaz towarów i usług, objętych 7% VAT.
    > poz. 88 "Usługi _dostępu_ do sieci Internet świadczone na rzecz innych
    > usługobiorców niż wymienieni w załączniku nr 2 poz. 31."

    Ale my tego nie negowalismy. To ze jest 7% to kazdy wie.

  • 12. Data: 2003-12-16 13:12:37
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > W przypadku usług telekomunikacyjnych nie jest wymagany podpis nabywcy.
    > pzdr
    > Kasia

    Ale powstaje pytanie czy w ogole musze drukowac te faktury? Jesli moi
    klienci maja ksiazaeczke oplat, z ktora chodza do banku i wplacaja...albo
    robia rpzelew...to czy nie jest jakims dowodem wyciag z rachunku bankowego?
    Moi klienci nie chca tych faktur bo kazda jest na taka sama sume i w sumie
    nie maja co z nia robic a dla mnie to dodatkowy koszt bo trzeba taka fakture
    wysylac poczta...W zwiazku z tym pytanie czy musze drukowac sobie w domu te
    faktury i wrzucac do szuflady? A wregulaminie na[pisaac ze sa one do
    odbioru w siedzibie firmy? jesli to osoby fizyczne to przeciez i tak nikt
    nie przyjdzie po taka fakture...bo po co?

  • 13. Data: 2003-12-20 13:29:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Wiesz, wychodzi na to, że chyba tę kasę musisz kupić. Będziesz kombinował,
    >+ kręcił, dłubał, drukował jakieś faktury, uganiał się za ludźmi żeby je
    >+ podpisywali, a najtańsze kasy kosztują nie tak znowu wiele, a w dodatku
    >+ połowę ich wartości netto możesz odliczyć od VATu.

    Ale trzeba je *obowiązkowo* serwisować. A to jest stały koszt.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2003-12-20 13:33:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Piwek wrote:
    [...do Samotnika...]
    >+ potrzebuje faktury. Czy jesli nie wystawie faktury to MUSZE wydrukowac
    >+ paragon fiskalny?

    *Jeśli* masz kasę fiskalną, a dana transakcja nie załapałaby się
    na zwolnienie szczegółowe :) - to wtedy "zwolnienie przez
    fakturę" nie działa. Musisz osobom fizycznym "przez kasę".
    Zwolnienie działa w drugą stronę: można nie mieć kasy
    jeśli obrót z OF bez DG wynosi poniżej 10kEu *oraz*
    wystawia się faktury.
    IMO !

    [...]

    Nie, w roku. To inne zwolnienie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2003-12-20 13:35:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003, Samotnik wrote:

    >+ In article <brjto6$30c$1@inews.gazeta.pl>, Piwek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wszystkie płatności idą przez rachunek bankowy -> pod warunkiem wystawienia
    >+ faktury VAT nie musisz używać do tego kasy. Jeśli nie idzie przez rachunek,
    >+ to takich operacji może być max. 50 dla max. 20 odbiorców.
    >+
    >+ > Czy jesli nie ialbym uslug dodatkowych to czy musialbym drukowac paragony
    >+ > fiskalne za instalacje internetu? czyli musialbym kupowac kase zeby
    >+ > wydrukowac zalozmy 50 paragonow po 1 zl?
    >+
    >+ Podałeś wartość graniczną :) Ale tak, chyba musiałbyś.

    A powiedzcie mi, dlaczego wykluczone jest zwolnienie z kasy "przez
    limit sprzedaży" ? Bo mi to wygląda że 20 kzł (rocznie) nie nazbiera.
    Zakładając że zacznie w grudniu, to będzie miał w przyszłym roku
    40 kzł limitu. Mało ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2003-12-20 16:56:27
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Nazbiera bo prowadzi tez inna dzialalnosc i w tym porblem. I nadal nic sie
    nie dowiedzialem:(
    Zwolnienie z tytulu nieuzbierania jakiejs kwoty liub inezalapania sie
    kwotowego absolutnie nie wchodzi tu w gre. To sp z o.o. Prosze wiec nie
    wnikac w szczegoly tylko mi pomoc w mojej kwesti fiskalno-fakturowej. Czyli
    czy musze wystawiac faktury VAT wszystkim klientom czy nie? Zakladajac, ze
    nie musze wystawiac paragonow...to czy musze wystawiac za to faktury? czy
    nei wystarczy jako dowod wplata klienta na konto bankowe?

  • 17. Data: 2003-12-20 19:16:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Piwek wrote:
    [...]
    >+ Zwolnienie z tytulu nieuzbierania jakiejs kwoty liub inezalapania sie
    >+ kwotowego absolutnie nie wchodzi tu w gre. To sp z o.o.

    Hm... a "spółkowość" ma tu coś do rzeczy ??
    Nie żebym się czepiał, ale chyba już było na grupie ;)

    >+ Prosze wiec nie
    >+ wnikac w szczegoly tylko mi pomoc w mojej kwesti fiskalno-fakturowej.

    Proszę się udać do pierwszego z brzegu doradzcy i sprawdzić od
    czego zacznie. Jak nie od "poproszę o szczegóły" to ja bym (wyjątkowo)
    coś doradził: poszukać innego...
    Trochę pomyśl:

    >+ Czyli
    >+ czy musze wystawiac faktury VAT wszystkim klientom czy nie?

    Przecież zwolnień, wyjatków i wyjątków od tych wyjątków
    jest kilka stron !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie mogący wyjść z podziwu, "bez szczegółów poproszę")

  • 18. Data: 2003-12-21 11:13:04
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    No przeciez wszystkie szczegoly sa w watku . Nie wiem za bardzo co jeszcze
    moge dodac????

  • 19. Data: 2003-12-22 07:03:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2003, Piwek wrote:

    >+ No przeciez wszystkie szczegoly sa w watku .

    Wyciśnięte jak z cytryny. Zamiast napisać że przekroczysz wszystkie
    limity i ta droga odpada - piszesz że "to jest spółka" (z czego nic
    nie wynika :)), powołujesz się "czy wystarczy wpłata klienta na
    konto" - a w innym miejscy piszesz o "wpłatach na książeczkę" - a to
    *może być* drastyczna różnica...

    >+ Nie wiem za bardzo co jeszcze moge dodac????

    Właśnie dlatego bardzo trudno odpowiedzieć !
    Sprawdź, że niedawno był wątek w którym np. ktoś przedstawiał stanowisko
    że "jedna wpłata przekazem wyłączy zwolnienie z tytułu 'przyjmowania
    przelewem'" - z czym się nie zgodziłem (i na razie nikt mnie nie
    obtentegował) bo jest kolejny wyjątek, ale objęty warunkiem "70%
    dochodu" !
    Przedstawiasz różne informacje, a ja np. nie wiem jak które
    zinterpretować. Moim zdaniem - jeśli zapewnisz sobie 70% wpływów
    "przez konto" to kasy nie potrzebujesz. Ale MOIM ZDANIEM.
    A czy "z tytułu" :) prowadzenia ISP łapiesz się pod "działalność
    telekomunikacyjną" tego ci np. ja nie powiem, bo nie wiem, a tak
    wygląda że masz pretensje iż nikt nie wie :)
    Info "z internetu" może ci się przydać do szukania właściwej
    drogi (prawda, że w tym zakresie *możesz* czasem dostać dane
    których ani US ani pierwszy z brzegu doradzca akurat ci nie
    poda), ale *zapewnienia* że z tego tytułu nie wtopisz nie uzyskasz
    (w odróżnieniu od jakiegoś tam stopnia pewności przy odpowiedzi
    pisemnej US i skorzystania z biura...).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2003-12-22 14:58:22
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Ale ja mam pewnosc ze ISP to dzialalnosc telekomunikacyjna i nei lapie sie
    na obowiazek ewidencjonowania poprzez kasy fiskalne. TEgo jestem akurat
    pewny. Jedyne o co pytam to czy jesli ludzie mi wplacaja pieniadze na konto
    za abonament to jesli nie daje im faktur to czy mam je sobie drukowac i
    wrzucac do biurka? Czy moze jestem zwolniony z drukowania faktur a dowodem
    dla US moze byc wyciag z rachunku babnkowego?

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...