  • 1. Data: 2004-01-10 12:44:00
    Temat: czy ktoś tu wie jak wypełnić PIT-36 ?
    Od: humanista <m...@p...onet.pl>

    czy mogę wpisać jako koszty uzyskania przychodów kwotę mniejszą niż
    rzeczywista po to żeby w kolejnych latach wpisać ją po trochu jako
    stratę z lat ubiegłych w rubryce 142 ?

  • 2. Data: 2004-01-10 14:25:38
    Temat: Re: czy ktoś tu wie jak wypełnić PIT-36 ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, humanista wrote:

    >+ czy mogę wpisać jako koszty uzyskania przychodów kwotę mniejszą niż
    >+ rzeczywista po to żeby w kolejnych latach wpisać ją po trochu jako
    >+ stratę z lat ubiegłych w rubryce 142 ?

    Wrrr... koszty czego ?
    Z poza tym (niezależnie "czego") - oczywiście nie :)
    Strata musi ci wyjść z dochodu *danego rodzaju*, i jeśli dany
    rodzaj dochodu (np. z DG) dopuszcza rozliczanie straty - to
    będziesz ją stoponiowo rozliczać.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-11 13:25:46
    Od: humanista <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Strata musi ci wyjść z dochodu *danego rodzaju*, i jeśli dany
    > rodzaj dochodu (np. z DG) dopuszcza rozliczanie straty - to

    1)no bo jak wpiszę wszystkie koszta z działalności gospodarczej (jest
    strata)
    to po podsumowaniu one się odejmą od przychodów z mojego drugiego źródła
    (pensja) i wyjdzie dużo niższy podatek do zapłacenia,
    2)a drugi raz mogę w kolejnych latach rozliczyć do 50% tej straty ?
    wtedy strata odliczy się od kwoty do opodatkowania po raz drugi tak
    ?(pierwszy raz był w pierwszym punkcie )

  • 4. Data: 2004-01-11 23:43:20
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    witam,
    niestety straty z jednego źródła dochodu (DG) nie możesz pokryć
    dochodem z innego źródła ( z pracy )
    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-01-12 14:58:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, humanista wrote:
    [...]
> [...]
    >+ to po podsumowaniu one się odejmą od przychodów z mojego drugiego źródła
    >+ (pensja) i wyjdzie dużo niższy podatek do zapłacenia,

    Patrz wyżej. Tak dobrze nie ma !

    pozdrowienia, Gotfryd